dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Podhrázská, Drahoslava | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:58:09Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:58:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44412 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem bakalářské práce je neverbální komunikace v mateřské škole a její využívání ve formě specifických znaků nebo gest, zástupných předmětů, signálů a piktogramů. Teoretická část práce se zaměřuje na oblast neverbální komunikace, popisuje vývoj dítěte z hlediska verbální a neverbální komunikace a zmiňuje komunikativní kompetence, kterých by dítě ukončující předškolní vzdělávání mělo dosáhnout. Cílem praktické části této práce je zjištění, jakých prostředků neverbální komunikace pedagogové v mateřských školách využívají a hlubší pochopení dopadu využití těchto prostředků v prostřední mateřských škol. Pro účely tohoto výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření a hloubkového rozhovoru. Výsledkem výzkumu je soupis zjištěných specifických prostředků neverbální komunikace, který současně může být inspirující pro osoby pracující s dětmi ve vzdělávacích i mimoškolních institucích. | cze |
dc.format | 83 s. | |
dc.format | 83 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | neverbální komunikace | cze |
dc.subject | komunikativní kompetence | cze |
dc.subject | znaková řeč pro slyšící kojence a batolata | cze |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | non-verbal communication | eng |
dc.subject | communicative competence | eng |
dc.subject | sign language for hearing infants and toddlers | eng |
dc.title | Neverbální komunikace v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Nonverbal communication in nursery school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61364 | |
dc.description.abstract-translated | The main topic of my thesis is the non-verbal communication in preschool education (kindergarten) and its usage in the form of specific signs or gestures, alternative objects, signals and pictograms. The theoretical part of my thesis focuses on the area of non-verbal communication, describes the development of a child from the point of view of the verbal and non-verbal communication and it also mentions the communicative competence that a preschool child should reach. The aim of the practical part of my thesis is to find out what means of non-verbal communication the kindergarten educators use, as well as a deeper understanding of the impact of applying these means in the environment of kindergartens. To reach the aim of this survey was used the method of questionnaire investigation as well as a detailed interview. The survey results in a list of discovered specific means of non-verbal communication that can be inspiring for people working in educational as well as extra-curricular institutions. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kadlecová, Veronika | |