Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorPodhrázská, Drahoslava
dc.date.accessioned2024-03-12T09:58:09Z
dc.date.available2024-03-12T09:58:09Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44412
dc.description.abstractHlavním tématem bakalářské práce je neverbální komunikace v mateřské škole a její využívání ve formě specifických znaků nebo gest, zástupných předmětů, signálů a piktogramů. Teoretická část práce se zaměřuje na oblast neverbální komunikace, popisuje vývoj dítěte z hlediska verbální a neverbální komunikace a zmiňuje komunikativní kompetence, kterých by dítě ukončující předškolní vzdělávání mělo dosáhnout. Cílem praktické části této práce je zjištění, jakých prostředků neverbální komunikace pedagogové v mateřských školách využívají a hlubší pochopení dopadu využití těchto prostředků v prostřední mateřských škol. Pro účely tohoto výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření a hloubkového rozhovoru. Výsledkem výzkumu je soupis zjištěných specifických prostředků neverbální komunikace, který současně může být inspirující pro osoby pracující s dětmi ve vzdělávacích i mimoškolních institucích.cze
dc.format83 s.
dc.format83 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectneverbální komunikacecze
dc.subjectkomunikativní kompetencecze
dc.subjectznaková řeč pro slyšící kojence a batolatacze
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectnon-verbal communicationeng
dc.subjectcommunicative competenceeng
dc.subjectsign language for hearing infants and toddlerseng
dc.titleNeverbální komunikace v mateřské školecze
dc.title.alternativeNonverbal communication in nursery schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61364
dc.description.abstract-translatedThe main topic of my thesis is the non-verbal communication in preschool education (kindergarten) and its usage in the form of specific signs or gestures, alternative objects, signals and pictograms. The theoretical part of my thesis focuses on the area of non-verbal communication, describes the development of a child from the point of view of the verbal and non-verbal communication and it also mentions the communicative competence that a preschool child should reach. The aim of the practical part of my thesis is to find out what means of non-verbal communication the kindergarten educators use, as well as a deeper understanding of the impact of applying these means in the environment of kindergartens. To reach the aim of this survey was used the method of questionnaire investigation as well as a detailed interview. The survey results in a list of discovered specific means of non-verbal communication that can be inspiring for people working in educational as well as extra-curricular institutions.eng
dc.date.accepted2021-04-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKadlecová, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam