dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Volfová, Sabina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:58:17Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:58:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44418 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace s dítětem v dětské skupině. Teoretická část obsahuje obecné informace týkající se předškolních zařízení, komunikace a podmínek pro vznik emočně příznivého prostředí. Praktická část se věnuje komparaci mateřské školy a dětské skupiny z hlediska komunikace a zkoumá komunikační techniky vyskytující se v těchto prostředích. Cílem praktické části práce je zjištění komunikačních technik využívaných v dětských skupinách a třídách mateřských škol v rámci efektivní a neefektivní komunikace. Jako další z cílů je zjištění nejčetněji používaných technik v těchto prostředích. Využitými výzkumnými metodami bylo v tomto případě dotazníkové šetření a strukturované pozorování. Výsledkem výzkumu je souhrn odpovědí z dotazníkového šetření a soupis odpozorovaných výpovědí učitelek a pečujících osob v rámci komunikace s dětmi. Výsledky této práce mohou sloužit jako inspirace pro osoby pracující v mateřské škole či dětské skupině. | cze |
dc.format | 62 s. | |
dc.format | 62 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dětská skupina | cze |
dc.subject | efektivní komunikace | cze |
dc.subject | emočně příznivé prostředí | cze |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | children group | eng |
dc.subject | effective communication | eng |
dc.subject | emotionally propitious surrounding | eng |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.title | Komunikace s dítětem v dětských skupinách | cze |
dc.title.alternative | Communication with a child in children groups | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61396 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with issues in communication with a child in children group. The theoretical part contains general information relating to pre-school institutions, communication, and conditions of formation of emotionally propitious surrounding. The practical part pursues comparison of kindergarten and children group from the point of view of communication and enquires into communication techniques appearing in these surroundings. The aim of the practical part is to discover the communication techniques which are used in children groups and kindergarten classes within effective and ineffective communication. One of the next goals is a determination of the most frequently used techniques in this environment. Questionnaires and structured observation are used there as a research method. The result of the research is a summary of answers from the questionnaire and a summary of statements from teachers and carers who were observing and communicating with children. Results of this thesis can be used as an inspiration for people working in a kindergarten or in a children group. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kadlecová, Veronika | |