dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Kiselicová, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:58:47Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:58:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44436 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je inkluze dítěte s mentálním postižením a vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole. Jedná se o případovou studii jednoho konkrétního dítěte. Cílem bakalářské práce je popsat problematiku nástupu dítěte s mentálním postižením a vývojovou dysfázií a jeho začleňování do kolektivu v mateřské škole běžného typu. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů, které se pojí s problematikou mentální retardace a narušené komunikační schopnosti, je vymezen pojem vývojová dysfázie, diagnostika těchto dětí, spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, systém péče o tyto děti a legislativa spojená s inkluzí. V praktické části jsou popsány a prezentovány metody a výsledky kvalitativního výzkumného šetření, jako nejvhodnější typ výzkumu byla zvolena případová studie. Výzkumné šetření je realizováno metodou polostrukturovaného rozhovoru, pozorováním a analýzou dokumentů. | cze |
dc.format | 64 s., přílohy 16 s. | |
dc.format | 64 s., přílohy 16 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Inkluze | cze |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | vývojová dysfázie | cze |
dc.subject | případová studie | cze |
dc.subject | narušené komunikační schopnosti | cze |
dc.subject | školská poradenská zařízení | cze |
dc.subject | Inclusion | eng |
dc.subject | mental impairment | eng |
dc.subject | developmental dysphasia | eng |
dc.subject | a case study | eng |
dc.subject | impaired communication skills | eng |
dc.subject | school counselling facilities | eng |
dc.title | Inkluze dítěte s mentálním postižením a vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Inclusion of a Child with Mental Impairment and Developmental Dysphasia in an Ordinary Nursery | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61452 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of this bachelor's thesis is inclusion of a child with mental impairment and developmental dysphasia in an ordinary nursery. The thesis is a case study of a particular child. The aim is to describe the issue of integration of a child with mental disabilities and developmental dysphasia in a regular type of a kindergarten. The thesis consists of two parts, a theoretical one and a practical one. The theoretical part deals with the characteristics of the terms associated with the issue of mental retardation and impaired communication skills, defines the concept of developmental dysphasia, diagnosis of these children, cooperation with school counselling facilities, care system of these children and legislation connected with inclusion. The methods and results of a qualitative research are described in the practical part. A case study was chosen to be the most appropriate type of the research, which is conducted by the method of a semi-structured interview, observations and documents analysis. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Najmonová, Marie | |