Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMalinovská, Olga
dc.contributor.authorJežková, Blanka
dc.date.accessioned2024-03-12T09:59:10Z
dc.date.available2024-03-12T09:59:10Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44453
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je transformace pobytových zařízení pro osoby se zdravotním postižením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historický vývoj sociálních služeb, zejména na našem území. Dále je zde definována mentální retardace a její klasifikace. Tato část se věnuje také vzniku speciální pedagogiky. V neposlední řadě jsou zde kapitoly zabývající se samotnou transformací pobytových zařízení sociálních služeb a legislativními ustanoveními, které jsou s tímto procesem spojeny. Velká část je zde věnována Standardům kvality sociálních služeb, které jsou přílohou č. 2 Vyhlášky 505/2006 Sb., prováděcího předpisu k zákonu č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Cílem praktické části je zjistit, zda je péče v pobytových zařízeních pro osoby s mentálním postižením adekvátní a jak moc se během transformace změnila. Dalším cílem je zjistit, jak se změnilo vzdělávání zaměstnanců i klientů těchto služeb a jakou roli měli dříve a jakou mají dnes speciální pedagogové. Sběr dat proběhl pomocí polostrukturovaných rozhovorů a pozorování.cze
dc.format74
dc.format74
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecttransformace sociálních služeb; mentální retardace; speciální pedagogcze
dc.subjectsociální službycze
dc.subjecttransformation of residential facilitieseng
dc.subjectmental retardationeng
dc.subjectspecial educationeng
dc.subjectsocial serviceseng
dc.titleTransformace pobytových zařízení pro osoby s mentálním postiženímcze
dc.title.alternativeTransformation process of residential facitilities for people with mental disabilityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61502
dc.description.abstract-translatedThe topic of bachelor thesis is transformation of residential facilities for people with disabilities. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part describes historical development of social services, especially in The Czech Republic. Furthermore, the mental disability is defined and classified. Also, this part of the bachelor thesis deals with history of special education and integrative and inclusive education. Finally, there are chapters dealing with transformation of residential facilities within social services and legislative provisions which are connected with the process of transformation. The main focus is on Qualitative Standards within social services which are included in Annex II to Regulation (No. 505/2006 Coll.), implementing regulation to Social Services Act (No. 108/2006 Coll.) The aim of the empirical part is to find out whether the healthcare in residential facilities for people with mental disabilities is adequate and how the healthcare has changed since the transformation. Next goal is to determine how the education of employees and clients of these services has changed and what role special education teachers used to have and what role they have nowadays. Data collection was performed using semi-structured interviews and observation.eng
dc.date.accepted2021-08-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBílková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam