dc.contributor.advisor | Nosková, Milena | |
dc.contributor.author | Lisová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:59:39Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:59:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44472 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je ontogeneze dětské řeči. Cílem teoretické části práce je podat ucelený přehled o tom, jakým způsobem osvojení řeči probíhá. Představuje historicky rozdílná pojetí osvojování jazyka a fáze vývoje dle Ohnesorga a Lejska. Uvádí jednotlivá řečová období v životě dítěte a speciální pozornost věnuje období kolem druhého roku věku. Nakonec podává stručný přehled poruch řeči. Praktická část práce je založena na kvalitativními výzkumu a zkoumá slovní zásobu jedenácti dvouletých dětí a pozoruje rysy, které se v jednotlivých slovních zásobách objevují. Zjišťuje také, jak matky přistupují ke komunikaci s dětmi. | cze |
dc.format | 62 s. (111 550 znaků) | |
dc.format | 62 s. (111 550 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ontogeneze dětské řeči | cze |
dc.subject | osvojování jazyka | cze |
dc.subject | vývojová psycholingvistika | cze |
dc.subject | poruchy řeči | cze |
dc.subject | ontogenesis of children's speech | eng |
dc.subject | language acquisition | eng |
dc.subject | developmental psycholinguistics | eng |
dc.subject | speech disorders | eng |
dc.title | Ontogeneze dětské řeči | cze |
dc.title.alternative | The ontogenesis of children's speech | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61928 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of the bachelor thesis is the ontogenesis of children's speech. The theoretical part of the work aims to give a comprehensive overview of the acquisition of speech. It presents historically different concepts of language acquisition and describes development phases according to Ohnesorg and Lejsek. It introduces the periods of speech development and pays special attention to the second year of age. Finally gives a brief overview of speech disorders. The practical part of the work is based on qualitative research and vocabulary testing of eleven two-year-old children and observes the features that appear in individual | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJu-AJu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šimková, Ivana | |