Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDobiáš, Václav
dc.contributor.authorKouřimský, Martin
dc.date.accessioned2024-03-12T09:59:49Z
dc.date.available2024-03-12T09:59:49Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44478
dc.description.abstractPráce se zabývá procesem volby povolání učitele informatiky a faktory, které mají na tuto volbu vliv. V práci jsou zmíněny již provedené výzkumy na po-dobná témata a problematiku volby učitelského zaměstnání. Pro získání po-třebných dat je použit kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se studenty prvního ročníku učitelství informatiky pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Získaná data jsou následně zpra-covávána metodami kvalitativní analýzy. Cílem práce je zjistit hlavní po-hnutky a důvody nových studentů pedagogické fakulty, přesněji pak stu-dentů oboru informační technologie, k volbě studia učitelství informatiky, a zdůvodnit dlouhodobý nedostatek učitelů s aprobací informační technolo-gie. Z výsledků je patrné, že nejvýznamnějšími faktory, které vedou k volbě povolání učitele informatiky jsou, celkový náhled na učitelskou profesi, dří-vější vliv učitelů ze základních a středních škol na studenty, dále dobré zku-šenosti s informatikou v předchozím vzdělání, ať už při základní, nebo poz-ději při střední škole, a určitě i případy, kdy studenti zvolí pedagogickou fakultu až po zanechání jiné vysoké školy, kterou ukončují ať už z důvodu obtížnosti, nebo nenaplnění představ.cze
dc.format63 s. (84 348 znaků)
dc.format63 s. (84 348 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectUčitelstvícze
dc.subjectVolbacze
dc.subjectŠkolacze
dc.subjectPovolánícze
dc.subjectMotivycze
dc.subjectStudiumcze
dc.subjectTeachingeng
dc.subjectChoiceeng
dc.subjectSchooleng
dc.subjectProfessioneng
dc.subjectMotiveseng
dc.subjectStudyeng
dc.titleFaktory ovlivňující volbu povolání učitele informatikycze
dc.title.alternativeFactors influencing the choice of the profession of computer science teachereng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61949
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the process of choosing the profession of computer science teacher and the factors that influence this choice. The work mentions already conducted research on similar topics and the issue of choosing a teaching job. Qualitative research is used to obtain the necessary data by means of semi-structured in-depth interviews with students of the first year of computer science teaching at the Faculty of Education of the University of South Bohemia. The obtained data are then processed by methods of qualitative analysis and conclusions are drawn from the results. The aim of the work is to find out the main motives and reasons for new students of the Faculty of Education, more precisely students with a field of study in com-puter science, to choose the study of computer science teaching, and to jus-tify the long-term lack of teachers with computer science approval. The re-sults show that the most important factors that lead to the choice of the pro-fession of computer science teacher are the overall view of the teaching pro-fession, the previous influence of primary and secondary school teachers on students, as well as good experience with computer science in previous edu-cation. primary, or later at secondary school, and certainly also cases where students choose the faculty of education only after leaving another universi-ty, which they graduate either due to difficulty or failure to fulfill their ide-as.eng
dc.date.accepted2021-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřu-ITucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠimandl, Václav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam