Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorKubešová, Karolína
dc.date.accessioned2024-03-12T10:00:07Z
dc.date.available2024-03-12T10:00:07Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44489
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na projevy šikany v chování mezi dětmi v mateřské škole. Teoretická část je rozdělená do tří hlavních kapitol. Definuje šikanu jako takovou, seznamuje čtenáře s jejími aktéry, tedy agresory a obětmi. Čtenář je seznámen s obvyklými projevy šikany mezi dětmi, konkrétně těmi v předškolním věku. Samostatná podkapitola je věnována prevenci tohoto nežádoucího jevu, jelikož právě předcházení šikaně je prostředkem jejího minimalizování. Teorie dále popisuje významné charakteristiky jedince předškolního věku a třetí kapitola je věnována socializaci dítěte. Praktická část se skládá z výsledků dotazníkového šetření, doplněných hloubkovými rozhovory. Společným cílem kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření bylo zjistit, jaké zkušenosti mají pedagogové mateřských škol s projevy šikany. Dále jak je učitelé a učitelky řeší, případně jakou úlohu u nich samotných zaujímá, prevence toho nežádoucího sociálně-patologického jevu. Dotazníku se zúčastnilo 144 respondentů. K rozhovoru bylo pozváno sedm učitelek mateřských škol a jedna její ředitelka.cze
dc.format68 s.
dc.format68 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectŠikanacze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectděticze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectchildreneng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectteachereng
dc.titleProjevy šikany v chování mezi dětmi v mateřské školecze
dc.title.alternativeManifestation of bullying in behavior among kindergarten childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag62062
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis concentrates on displays of bullying among the preschool age children in kindergartens. The theoretical part is divided into three distinctive chapters. It defines bullying as such, introduces its actors, the aggressors and the victims. It further talks about the most common displays of bullying among children, specifically those of preschool age. A separate chapter is then dedicated to the means of prevention of this uncalled-for phenomenon since the prevention of bullying is instrumental to achieve its minimisation. The theoretical part continues with the main characteristics of a preschool age individual. The third chapter is dedicated to the importance of children socialization. The practical part consists of results of a questionnaire survey complemented by in-depth interviews. The main common goal of the quantitative and qualitative questionnaire was to find out what kind of experience do kindergarten educators have with displays of bullying. Furthermore, it asked about how teachers deal with this problem, and what role does prevention play in solving such sociopathological phenomenon. A group of 144 kindergarten educators took part in the questionnaire survey. The interviews were conducted with seven teachers and one kindergarten headmistress.eng
dc.date.accepted2021-04-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam