Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.contributor.authorKinzlová, Lucie
dc.date.accessioned2024-03-12T10:00:34Z
dc.date.available2024-03-12T10:00:34Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44502
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá etiketou v mateřské škole. Jejím cílem je popsat pravidla etikety s ohledem na věk dětí a hledat možnosti k jejich osvojování v mateřské škole. Teoretická část definuje pojem etiketa v relevantních souvislostech. Nabízí pohled na propojení výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole s osvojováním základních pravidel společenského chování. Charakterizuje vývojová specifika dětí předškolního věku, specifika předškolního vzdělávání, jeho metody a formy. Popisuje základní oblasti, ve kterých lze propojit denní režim v mateřské škole s etiketou. Praktická část obsahuje program zaměřený na osvojení pravidel etikety, který je rozdělen do třech integrovaných bloků s ohledem na získání vhodných návyků při stolování, komunikaci a v úpravě vzhledu (hygienických návycích). Dále zahrnuje evaluaci programu včetně vyhodnocení získaných návyků ve zmíněných oblastech a názor dětí na dodržování pravidel společenského chování. V diskuzi jsou získané zkušenosti shrnuty a dány do souvislosti s teoretickými východisky.cze
dc.format67 s. (96 585 znaků)
dc.format67 s. (96 585 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectetiketa; mateřská škola; společenské chování; předškolní vzdělávánícze
dc.subjectetiquette; kindergarten; social behaviour; preschool educationeng
dc.titleEtiketa v mateřské školecze
dc.title.alternativeEtiquette in Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag62666
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with etiquette in kindergarten. Its aim is to describe the rules of etiquette with regard to the age of children and look for possibilities to adopt them in kindergarten. The theoretical part defines the term etiquette in relevant context. It offers an insight into the connection of the educational process in kindergarten with acquisition of the basic rules of social behaviour. It characterizes the developmental specifics of preschool children, the specifics of preschool education, its methods and forms. It describes the basic areas in which it is possible to link the daily routine set in a kindergarten with etiquette. The practical part contains a program focused on learning the basic rules of etiquette which is divided into three blocks, considering appropriate dining habits, communication and care of appearance (hygiene habits). It also includes program evaluation including evaluation of acquired habits in these areas and children's view on compliance with rules of social behaviour. The gained experiences are summarized and linked to the theoretical basis in the discussion.eng
dc.date.accepted2021-04-20
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSvobodová, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam