dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Kinzlová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:00:34Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:00:34Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44502 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá etiketou v mateřské škole. Jejím cílem je popsat pravidla etikety s ohledem na věk dětí a hledat možnosti k jejich osvojování v mateřské škole. Teoretická část definuje pojem etiketa v relevantních souvislostech. Nabízí pohled na propojení výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole s osvojováním základních pravidel společenského chování. Charakterizuje vývojová specifika dětí předškolního věku, specifika předškolního vzdělávání, jeho metody a formy. Popisuje základní oblasti, ve kterých lze propojit denní režim v mateřské škole s etiketou. Praktická část obsahuje program zaměřený na osvojení pravidel etikety, který je rozdělen do třech integrovaných bloků s ohledem na získání vhodných návyků při stolování, komunikaci a v úpravě vzhledu (hygienických návycích). Dále zahrnuje evaluaci programu včetně vyhodnocení získaných návyků ve zmíněných oblastech a názor dětí na dodržování pravidel společenského chování. V diskuzi jsou získané zkušenosti shrnuty a dány do souvislosti s teoretickými východisky. | cze |
dc.format | 67 s. (96 585 znaků) | |
dc.format | 67 s. (96 585 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | etiketa; mateřská škola; společenské chování; předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | etiquette; kindergarten; social behaviour; preschool education | eng |
dc.title | Etiketa v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Etiquette in Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62666 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with etiquette in kindergarten. Its aim is to describe the rules of etiquette with regard to the age of children and look for possibilities to adopt them in kindergarten. The theoretical part defines the term etiquette in relevant context. It offers an insight into the connection of the educational process in kindergarten with acquisition of the basic rules of social behaviour. It characterizes the developmental specifics of preschool children, the specifics of preschool education, its methods and forms. It describes the basic areas in which it is possible to link the daily routine set in a kindergarten with etiquette. The practical part contains a program focused on learning the basic rules of etiquette which is divided into three blocks, considering appropriate dining habits, communication and care of appearance (hygiene habits). It also includes program evaluation including evaluation of acquired habits in these areas and children's view on compliance with rules of social behaviour. The gained experiences are summarized and linked to the theoretical basis in the discussion. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Svobodová, Eva | |