Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNováček, Aleš
dc.contributor.authorČakovská, Hana
dc.date.accessioned2024-03-12T10:01:37Z
dc.date.available2024-03-12T10:01:37Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44538
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na prostorovou diferenciaci výskytu školní šikany v Evropě na úrovni jednotlivých států. Distribuce sociopatologického jevu je zkoumána na základě kvalifikovaných dat o podílu šikanovaných 15letých žáků, která byla získána v rámci mezinárodního výzkumu PISA, který pořádá organizace pro hospodářskou spolupráci (OECD). K odhalení prostorových pravidelností jsou použity kvantitativní metody, a to korelační a regresní analýza, které prověřují vztah školní šikany s vybranými ekonomickými, sociálními a ostatními ukazateli. Jejich vliv je zhodnocen u jednotlivých států v analýze. Za účelem vyvození závěrů je v syntéze evropský prostor generalizován a zkoumané kauzality a determinanty jsou popsány v regionálním pojetí. Práce si klade za cíl analyzovat, následně interpretovat prostorové rozdíly zkoumaného jevu a pokusit se nalézt příčiny, specifika místního a regionálního významu států Evropy.cze
dc.format60 s. (100 724 znaků)
dc.format60 s. (100 724 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectškolní šikanacze
dc.subjectžákcze
dc.subjectsociálně patologický jevcze
dc.subjectgeografická diferenciacecze
dc.subjectEvropacze
dc.subjectkorelacecze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectschool bullyingeng
dc.subjectstudenteng
dc.subjectsocial pathological phenomenoneng
dc.subjectgeographical differentiationeng
dc.subjectEuropeeng
dc.subjectcorrelationeng
dc.subjectanalysiseng
dc.titleProstorová diferenciace výskytu školní šikany v Evropěcze
dc.title.alternativeSpatial Differentiation of the Occurrence of School Bullying in Europeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag63563
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis focuses on the spatial differences of the occurrence of school bullying on the state level. The distribution of the sociopathological phenomenon is an examination based on qualified data on the proportions of bullied bullied students, which was carried out as part of an international PISA survey organized by the Organization for Economic Co-operation (OECD). To reveal spatial regularities, quantitative methods are used, namely correlation and regression analysis, which control the relationship of school bullying with selected economic, social and other indicators. The impact is evaluated for each country in the analysis. In order to draw conclusions, the European space is generalized in the synthesis and causality is examined and the determinants are described in a regional concept. The work aims to analyze, then interpret the spatial differences of the phenomenon and try for other causes, the specific local and regional significance of European countries.eng
dc.date.accepted2021-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineGeografie pro veřejnou správucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programGeografiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStaněk, Michal


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam