Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKubeš, Jan
dc.contributor.authorKoutová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-03-12T10:01:41Z
dc.date.available2024-03-12T10:01:41Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44540
dc.description.abstractVenkovské základní školy, zvláště ty nacházející se v periferních územích, se často potýkají s malým počtem žáků a s hrozbou redukce počtu tříd a stupňů, či dokonce s hrozbou úplného zániku. Dalším problémem je, že tyto školy nejsou v očích některých rodičů považovány za dostatečně kvalitní, a proto své děti posílají do vzdálených městských škol. Bakalářská práce si klade za cíl vytvořit portfolio námětů na záchranu, stabilizaci a rozvoj venkovských základních škol s malým počtem žáků (včetně málotřídek), a to na základě analýzy literatury a dotazování představitelů těchto škol. Dotazování zjišťuje informace o žácích a učitelích základních škol, o vztahu základní školy a obce, ve které se základní škola nachází, stejně tak o vztahu základní školy a komunity obyvatel obce, a o mnoha dalších problémech. Klíčovým výstupem bakalářské práce je soubor námětů na záchranu, stabilizaci a rozvoj sledovaného typu základních škol.cze
dc.format75 s.
dc.format75 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVenkovské školycze
dc.subjectmálotřídní školycze
dc.subjectzákladní školycze
dc.subjectzáchrana školcze
dc.subjectperifériecze
dc.subjectjižní Čechycze
dc.subjectRural schoolseng
dc.subjectsmall schools with composite classeseng
dc.subjectelementary schoolseng
dc.subjectschool preservationeng
dc.subjectperipheral areaseng
dc.subjectSouth Bohemiaeng
dc.titleStabilizace venkovských základních škol s malým počtem žáků (okresy Prachatice a Český Krumlov)cze
dc.title.alternativeStabilisation of rural elememtary schools with small number of pupils (Prachatice and Český Krumlov districts)eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag63565
dc.description.abstract-translatedRural primary schools often struggle with a small number of pupils, especially those located in peripheral areas. These schools often face the threat of reducing the number of classes and grades, or even with the threat of complete extinction. Another problem is that these schools are not considered by parents to be of sufficient quality, and that is the reason why they send their children to distant city schools. This bachelor's thesis aims to create a portfolio of topics for preservation, stabilization, and development of rural primary schools with a small number of pupils (including small schools with composite classes), based on an analysis of the literature and interviews with representatives of these schools. The survey finds information about pupils and teachers of primary schools, about the relationship between the primary school and municipality, in which is the primary school located, as well as about the relationship between the primary school and the community of the municipality, and many other problems. A key part of the bachelor's thesis is a set of topics for preservation, stabilization and development of the monitored type of primary schools.eng
dc.date.accepted2021-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrener, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam