dc.contributor.advisor | Vácha, Zbyněk | |
dc.contributor.author | Vacková, Irena | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:02:29Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:02:29Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44551 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zabývá výukovými programy na téma "Život v půdě" pro mateřské školy. Teoretická část pojednává o tom, co je environmentální výchova v MŠ a jakou zde má mít podobu, dále co vše téma život v půdě může zahrnovat, jaké jsou vlastnosti půdy, jaké organismy lze v půdě nalézt, jaké jsou jejich charakteristiky, jak mohou být pozorovány a co je kompost. Praktická část práce řeší konkrétní činnosti a aktivity, včetně motivace žáků i přesahu do jednotlivých oblastí školního vzdělávacího plánu pro předškolní vzdělávání a popisuje potřebné pomůcky. Zamýšlí se nad tím, jak mají aktivity vypadat, aby byly pro děti informačně bohaté, srozumitelné, zapojující všechny smysly, využívající aktivitu a kreativitu žáků, posilující samostatné rozhodování a myšlení a v neposlední řadě i zábavné. Práce předkládá návrhy dvou výukových programů pro mateřskou školu. Výukové programy byly již několikrát vyzkoušeny a setkaly se s kladným ohlasem. Dále přináší návrhy každodenních aktivit k tématu Život v půdě" pro žáky mateřských škol a to ve všech oblastech vzdělávání - při rozvoji smyslů, matematických představ, slovní zásoby, předčtenářské gramotnosti, grafomotoriky, kognitivních schopností a znalostí, dále při výtvarné a pracovní činnosti, pohybové činnosti, pobytu venku a hudební a dramatické výchově. Obsahuje také evaluaci proběhlých aktivit. Téma týkající se života v půdě bylo zvoleno s ohledem na přesah přírodovědné výuky do oblasti ochrany životního prostředí. | cze |
dc.format | 60 | |
dc.format | 60 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | environmentální výchova | cze |
dc.subject | výukové programy | cze |
dc.subject | aktivity v mateřské škole | cze |
dc.subject | půda | cze |
dc.subject | život v půdě | cze |
dc.subject | kompost | cze |
dc.subject | třídění bioodpadu | cze |
dc.subject | biologicky rozložitelný odpad | cze |
dc.subject | environmental education | eng |
dc.subject | education programs | eng |
dc.subject | kindergarten activities | eng |
dc.subject | soil | eng |
dc.subject | life in soil | eng |
dc.subject | compost | eng |
dc.subject | composting waste separating | eng |
dc.subject | biodegradable waste | eng |
dc.title | Výukové programy na téma "Život v půdě" pro mateřské školy | cze |
dc.title.alternative | Education programs with theme "Life in the soil" for kindergartens | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 63803 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with educational programs for kindergartens with the theme "Life in Soil". The theoretical part deals with environmental education in kindergartens and its forms. Furthermore, it focuses on various aspects of the topic "Life in Soil", such as the properties of the soil, organisms we can find there, their characteristics, how to observe them and the definition of a compost. The practical part of the thesis describes educational programs and activities, children's motivation and overlap with other parts of the school educational program of preschool education, and also the necessary aids. It discusses specific forms of the activities - they should be rich in information, comprehensible, engaging all senses, using children's activity and creativity, strengthening their independent decision-making and thinking and, last but not least, entertaining. The diploma thesis presents two educational programs for kindergartens. The educational programs have already been organized several times and they have met with a positive response. The thesis brings proposals of everyday activities related to the topic "Life in Soil" for children in kindergartens reflecting various aspects of their education - the development of the senses, mathematical concepts, vocabulary, pre-reading literacy, graphomotoric skills, cognitive abilities and knowledge, as well as art and work activities, physical activities, outdoor activities and music and drama education. It also contains an evaluation of the past activities. The topic "Life in Soil" was chosen with respect to its overlap with natural sciences and environmental protection. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |