dc.contributor.advisor | Malinovská, Olga | |
dc.contributor.author | Havlová, Linda | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:02:55Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:02:55Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44562 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje problematice dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jak učitelé přistupují k mateřskému jazyku dítěte s OMJ. Teoretická část seznámí čtenáře s předškolním vzděláváním v ČR, nástroji inkluzivního vzdělávání v MŠ a specifiky edukace dítěte s OMJ. V praktické části je prostřednictvím smíšeného výzkumu mapován přístup pedagogů k mateřskému jazyku dítěte s OMJ, míra jeho použití v předškolním vzdělávání a jeho rozvíjení v domácím prostředí dítěte. Dále je zjišťován způsob komunikace pedagogů s rodiči dítěte a s dítětem v prostředí MŠ, podpora komunikace dítěte s vrstevníky, možnosti rozvoje českého jazyka u dětí v MŠ a míra využití podpůrných opatření. | cze |
dc.format | 68 s. (148 045 znaků) | |
dc.format | 68 s. (148 045 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě s OMJ | cze |
dc.subject | odlišný mateřský jazyk | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | children with different mother tongue in pre-school | eng |
dc.subject | pre-school education | eng |
dc.subject | different mother tongue | eng |
dc.subject | inclusion | eng |
dc.title | Specifika přístupu pedagogů k mateřskému jazyku dítěte s OMJ v MŠ | cze |
dc.title.alternative | Specifics of teachers' approach to mother tongue of children with different mother tongue in the pre-school education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 65185 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor's thesis deals with the issue of children with different mother tongues in kindergarten. The aim of the thesis is to find out how teachers approach the mother tongue of a child with a different mother tongue. The theoretical part introduces the reader to preschool education in the Czech Republic, the tools of inclusive education in kindergartens and the specifics of educating a child with a different mother tongue. The practical part maps, through mixed research, the approach of teachers to the mother tongue of a child with a different mother tongue, the level of its use in preschool education and its development in the child's home environment. Furthermore, it researches methods of communication between teachers and the child's parents and the child's communication in the kindergarten environment, support of the child's communication with peers, possibilities of Czech language development in children in kindergarten and the level of use of support measures. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Štefánková, Zuzana | |