dc.contributor.advisor | Kressa, Jiří | |
dc.contributor.author | Hausnerová, Katrin | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:03:12Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:03:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44568 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem teoretické části práce je na základě studia odborné literatury popsat problematiku šikany na druhém stupni základních škol, úvod do jednotlivých rolí v ní a bližší popsání pozice outsidera. V práci jsou analyzovány příčiny projevů šikany, chování žáků při setkání se šikanou, druhy prevence a možnosti řešení.
V empirické části práce je věnovaná studii, která je zaměřená na konkrétní případy šikany ze vzorku tříd. Dále analyzuje role v šikaně na základě odpovědí a prokazuje přítomnost pozice outsidera. Výzkum je proveden pomocí dotazníkového šetření na vybraných základních školách. | cze |
dc.format | 62 (25 s. příloh) | |
dc.format | 62 (25 s. příloh) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | outsider | cze |
dc.subject | dotazníkové šetření | cze |
dc.subject | žáci | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | bullying | eng |
dc.subject | outsider | eng |
dc.subject | questionnaire survey | eng |
dc.subject | pupils | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.title | Šikana z pohledu outsidera | cze |
dc.title.alternative | Outsider in bullying situations | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 65486 | |
dc.description.abstract-translated | The Bachelor thesis has a theoretical-empirical character. The aim of the theoretical part of the work is to describe the issue of bullying at primary school, introduction to individual roles inside bullying and a closer description of the outsider position based on study of specialist literature. The work analyses the causes of acts of bullying, behaviour of pupils when meeting bullies, types of prevention and options for solutions.
The empirical part of the work is devoted to a study focusing on specific cases of bullying from a sample of classes. It also analyses roles in bullying based on responses and demonstrates the presence of an outsider position. The research is done by a questionnaire survey at selected primary schools. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | VKZu-AJu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Blažková, Martina | |