dc.contributor.advisor | Rokos, Lukáš | |
dc.contributor.author | Procházková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T11:36:32Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T11:36:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44863 | |
dc.description.abstract | V předložené diplomové práci byly pomocí dotazníkového šetření zjišťovány miskoncepce v učivu biologie člověka ve třetích a čtvrtých ročnících čtyřletých gymnáziích. Dotazník vyplnilo celkem 92 žáků, kteří měli již tematický celek biologii člověka probraný. Dotazník byl zaměřen především na oběhovou, vylučovací a dýchací soustavu. Po vyhodnocení dotazníku byly identifikovány konkrétní miskoncepce především v oběhové soustavě. Na základě zjištěných miskoncepcí byl vytvořen metodický materiál, který by měl pomoci při výuce k eliminaci zjištěných miskoncepcí. Metodický materiál byl v jednom případě ověřen v praxi na gymnáziu a v druhém případě na MS Teams prostřednictvím tzv. focus groups. | cze |
dc.format | 61 s. (14308 znaků) | |
dc.format | 61 s. (14308 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Miskoncepce | cze |
dc.subject | biologie člověka | cze |
dc.subject | prekoncepce | cze |
dc.subject | dotazníkové šetření | cze |
dc.subject | focus groups | cze |
dc.subject | Misconception | eng |
dc.subject | human biology | eng |
dc.subject | preconception | eng |
dc.subject | questionnaire survey | eng |
dc.subject | focus groups | eng |
dc.title | Miskoncepce žáků střední školy o funkční anatomii člověka | cze |
dc.title.alternative | High school student's misconceptions about the functional human anatomy | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56585 | |
dc.description.abstract-translated | In the diploma thesis, misconceptions in the curriculum of human biology in the third and fourth grades of four-year grammar schools were ascertained by means of a questionnaire survey. The questionnaire was filled in by 92 pupils who had already gone through the thematic unit of human biology. The questionnaire was focused particularly on the circulatory, excretory and respiratory systems. After evaluating the questionnaire, specific misconceptions were identified, especially in the circulatory system. Based on the identified misconceptions, a methodological material was created, which should help to eliminate them in teaching. In one case, the methodological material was verified in practice at the grammar school and in the other case at the MS Teams through so-called focus groups. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-28 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství biologie pro SŠ - Učitelství tělesné výchovy pro SŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Biologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Závodská, Radka | |