Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRokos, Lukáš
dc.contributor.authorProcházková, Jana
dc.date.accessioned2024-03-12T11:36:32Z
dc.date.available2024-03-12T11:36:32Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44863
dc.description.abstractV předložené diplomové práci byly pomocí dotazníkového šetření zjišťovány miskoncepce v učivu biologie člověka ve třetích a čtvrtých ročnících čtyřletých gymnáziích. Dotazník vyplnilo celkem 92 žáků, kteří měli již tematický celek biologii člověka probraný. Dotazník byl zaměřen především na oběhovou, vylučovací a dýchací soustavu. Po vyhodnocení dotazníku byly identifikovány konkrétní miskoncepce především v oběhové soustavě. Na základě zjištěných miskoncepcí byl vytvořen metodický materiál, který by měl pomoci při výuce k eliminaci zjištěných miskoncepcí. Metodický materiál byl v jednom případě ověřen v praxi na gymnáziu a v druhém případě na MS Teams prostřednictvím tzv. focus groups.cze
dc.format61 s. (14308 znaků)
dc.format61 s. (14308 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMiskoncepcecze
dc.subjectbiologie člověkacze
dc.subjectprekoncepcecze
dc.subjectdotazníkové šetřenícze
dc.subjectfocus groupscze
dc.subjectMisconceptioneng
dc.subjecthuman biologyeng
dc.subjectpreconceptioneng
dc.subjectquestionnaire surveyeng
dc.subjectfocus groupseng
dc.titleMiskoncepce žáků střední školy o funkční anatomii člověkacze
dc.title.alternativeHigh school student's misconceptions about the functional human anatomyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag56585
dc.description.abstract-translatedIn the diploma thesis, misconceptions in the curriculum of human biology in the third and fourth grades of four-year grammar schools were ascertained by means of a questionnaire survey. The questionnaire was filled in by 92 pupils who had already gone through the thematic unit of human biology. The questionnaire was focused particularly on the circulatory, excretory and respiratory systems. After evaluating the questionnaire, specific misconceptions were identified, especially in the circulatory system. Based on the identified misconceptions, a methodological material was created, which should help to eliminate them in teaching. In one case, the methodological material was verified in practice at the grammar school and in the other case at the MS Teams through so-called focus groups.eng
dc.date.accepted2021-05-28
dc.description.departmentPřírodovědecká fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství biologie pro SŠ - Učitelství tělesné výchovy pro SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Přírodovědecká fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programBiologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZávodská, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam