Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrninský, Luboš
dc.contributor.authorMarhanová, Lucie
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:09Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:09Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-01-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45863
dc.description.abstractCílem práce je zkoumat sourozenecké vztahy žáků 6. ročníku konkrétní základní školy. Oporou pro výzkum je teorie rozpracovaná na kapitoly. Teoretická část začíná ujasněním důležitých pojmů jako je arteterapie, artefiletika aj. Další kapitola je věnována pohádkám na obecné úrovni. Pozornost je věnována jejich významu v životě člověka, struktuře a funkci. Poté je rozpracována pohádka o Perníkové chaloupce. Stručně je popsán její děj a význam jednotlivých symbolů. Čtvrtá kapitola shrnuje specifika dospívání z pohledu vývojové psychologie. Jsou zde nastíněny změny probíhající během puberty týkající se tělesného, psychického a sociálního vývoje. Kapitolu ukončuje krátké pojednání o významu rodiny, vrstevníků a sourozenců pro dospívajícího jedince. Poslední kapitola teoretické části je věnována sourozeneckým konstelacím podle Lemana (2008). Praktická část zahrnuje kombinovaný výzkum, kde kvalitativní část obsahuje interpretace obrázků participantů z hlediska vybraných formálních aspektů. V kvalitativní části jsou prezentovány případové studie. Každá z nich vznikla na základě interpretace obrázku a rozhovoru s jeho autorem.cze
dc.format73
dc.format73
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpohádkycze
dc.subjectO Perníkové chaloupcecze
dc.subjectsourozeneccze
dc.subjectsourozenecká konstelacecze
dc.subjectfairy taleseng
dc.subjectHansel and Greteleng
dc.subjectsiblingeng
dc.subjectsibling constellationseng
dc.titleTéma Perníková chaloupka zpracované dětmi školního věkucze
dc.title.alternativeTopic of Hansel and Gretel processed by children of school ageeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54732
dc.description.abstract-translatedThe aim of the thesis is to examine the sibling relationships of 6th grade pupils of a specific primary school. The theoretical support of the research is developed into chapters. The theoretical part begins by clarifying important concepts such as art therapy, artefiletics, etc. The next chapter is devoted to fairy tales at a general level. The meaning is emphasized to their importance in human life, their structure and function. Then a fairy tale about the Hansel and Gretel is developed. Its plot and the meaning of individual symbols are briefly described. The fourth chapter summarizes the specifics of adolescence from the perspective of developmental psychology. It summarizes the changes that take place during puberty regarding physical, mental and social development. The chapter concludes with a short part, where the importance of family, peers and siblings for adolescents is emphasized. The last chapter of the theoretical part is devoted to sibling constellations according to Leman. The practical part includes combined research, where the qualitative part contains interpretations of participants' pictures in terms of selected formal aspects. The case studies are presented in the qualitative part. Each of them was created based on the interpretation of the image and an interview with its author.eng
dc.date.accepted2022-02-04
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineArteterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMazehóová, Yvona


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam