dc.contributor.advisor | Vácha, Zbyněk | |
dc.contributor.author | Zástěra, Štěpán | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:57:23Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:57:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45907 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zjistit znalosti o fotosyntéze u žáků na 2. stupni ZŠ. V literárním přehledu je popsána fotosyntéza a její fáze, její zařazení do RVP, výskyt fotosyntézy v učebnicích a miskoncepce žáků o fotosyntéze. Metodika popisuje dotazníky pro žáky i učitele, dále organizaci dotazování ve školách a vyhodnocení výsledků. Výsledková část obsahuje vyhodnocení vybraných otázek z dotazníku. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 186 žáků z pěti základních škol.
Vyhodnocení dotazníků potvrzuje výskyt miskoncepcí u žáků na téma fotosyntéza, které jsou zmíněny v literárním přehledu, v dotazovaných školách. Dále z dotazníku vyplývá, že žáci by ocenili jinou formu výuky botaniky v předmětu přírodopis (výuka s reálnými přírodninami, kvízy, laboratorními či terénními úlohami). | cze |
dc.format | 70 s. (78 051 znaků) | |
dc.format | 70 s. (78 051 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | fotosyntéza | cze |
dc.subject | miskoncepce | cze |
dc.subject | výuka přírodopisu | cze |
dc.subject | žáci 2. stupně základní školy | cze |
dc.subject | dotazníkové šetření | cze |
dc.subject | photosynthesis | eng |
dc.subject | misconception | eng |
dc.subject | biology teaching | eng |
dc.subject | upper primary school students | eng |
dc.subject | questionnaire survey | eng |
dc.title | Sonda žákovských znalostí fotosyntézy suchozemských rostlin na 2. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | A probe of pupils' knowledge of photosynthesis of terrestrial plants at upper primary school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 63278 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this bachelor's thesis is to use a questionnaire survey to determine the bachelor's knowledge of photosynthesis of pupils at the 2nd grade of primary school. The literature review describes photosynthesis and its phases, its inclusion in the FEP, the occurrence of photosynthesis in textbooks and misconceptions of students about photosynthesis. The methodology describes questionnaires for students and teachers, as well as the organization of surveys in schools and evaluation of results. The final part contains an evaluation of selected questions from the questionnaire. There were 186 pupils from five primary schools who took part in the questionnaire survey.
The evaluation of the questionnaires confirms the occurrence of misconceptions among pupils regarding photosynthesis, which are mentioned in the literature review, at the interviewed schools. Furthermore, the questionnaire shows that students appreciated another form of teaching botany in the subject of biology (teaching with real natural products, quizzes, laboratory tasks). | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přu-TVZu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Tělesná výchova a sport | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |