dc.contributor.advisor | Hošpesová, Alena | |
dc.contributor.author | Sobotková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:57:30Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:57:30Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45925 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je na základě zjištění z dotazníkového šetření vytvořit vzdělávací nabídku činností, které podporují rozvíjení matematické pregramotnosti dětí v předškolním věku. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů matematická pregramotnost v předškolním věku, seznamuje s inspirativními přístupy z montessori pedagogiky a s vývojovými charakteristikami dětí, které jsou důležité pro jejich rozvíjení. Jsou zde formulovány požadavky na kompetence učitelů mateřských škol a dále jsou nabízeny možnosti využití digitálních technologií při rozvíjení matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje vzdělávací nabídku činností, která je zaměřena na geometrické tvary, časovou a prostorovou orientaci, třídění a porovnávání, čísla a počty. | cze |
dc.format | 66 s. + 4 s. (Příloha č. 1) | |
dc.format | 66 s. + 4 s. (Příloha č. 1) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | matematická pregramotnost | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | učitelé mateřských škol | cze |
dc.subject | mathematical pre-literacy | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.subject | preschool teachers | eng |
dc.title | Učitelé mateřských škol a rozvíjení matematické pregramotnosti | cze |
dc.title.alternative | Kindergarten teachers and the development of mathematical | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64177 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the bachelor´s thesis is to create an educational offer of activities that support the development of mathematical pre-literacy of preschool children. Particularly, it is based on findings of the questionnaire survey. The theoretical part deals with the definition of mathematical pre-literacy at preschool age and introduces the developmental characterictics of children, which are important for its development. Moreover, the thesis formulates requirements for the competencies of kindergarten teachers. In addition, the theoretical part summarizes inspiring approaches of Montessori pedagogy and offers the possibility of using digital technologies in the development of mathematical preliteracy in preschool education. The practical part contains an educational offer of activities, which are focused on geometrical shapes, spatial and temporal orientation, sorting and comparison, numbers and counting. | eng |
dc.date.accepted | 2022-04-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Waldaufová, Petra | |