Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMarková, Aneta
dc.contributor.authorPřibylová, Pavla
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:32Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:32Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45932
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem poruch autistického spektra, resp. tématem, jak speciální pedagogové a pedagogičtí pracovníci běžných mateřských škol a škol či tříd zřízených podle § 16 odstavce 9 přistupují k tvorbě vizuální opory u dětí s poruchami autistického spektra v předškolním věku. V teoretické části bakalářské práce se jednotlivé kapitoly zabývají charakteristikou poruch autistického spektra, problematikou komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra a tématem využití alternativních a augmentativních forem komunikace. Praktická část je věnována ozřejmění přístupu pedagogických pracovníků k problematice tvorby a užití vizuální opory u této cílové skupiny. Výzkumný záměr je zjišťován pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 100 pedagogických pracovníků po celé České republice. Z výsledků je patrné, že převážná většina, tedy 97 %, respondentů při své práci vizuální podporu využívá. Z dotazníkového šetření se ukázalo, že nejvíce využívanou formou vizuální opory jsou piktogramy a nejčastějšími programy pro tvorbu vizuální opory jsou programy MS Office. Jako největší zásadu při tvorbě vizuální opory uvedli respondenti potřebu postupovat dle individuálních potřeb daného dítěte, přičemž vizuální oporu používají zejména v oblasti komunikace a denního režimu.cze
dc.format68 s. (106 291 znaků)
dc.format68 s. (106 291 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPoruchy autistického spektracze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectvizuální oporacze
dc.subjectAutism spectrum disorderseng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectvisual supporteng
dc.titleSoučasné možnosti tvorby vizuální opory u dětí s poruchou autistického spektra v předškolním věkucze
dc.title.alternativeCurrent possibilities of creating visual support for children with autism spectrum disorders in preschool ageeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64410
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the topic of autism spectrum disorders, or more precisely with. the topic of how special education teachers and teaching staff of ordinary kindergartens and schools or classes established according to article 9 paragraph 16, approach the creation of visual support for children with autism spectrum disorders in preschool age. In the theoretical part of the bachelor thesis, the individual chapters deal with the characteristics of autism spectrum disorders, the issie of communication skills in children with autism spectrum disorders and the use of alternative and augmentative forms of communication. The practical part is devoted to clarifying the approach of pedagogical staff of the issue of creating and using visual support for this target group. The research plan is determined by means of a questionnaire survey, which was attended by 100 teaching staff throughout the Czech Republic. The results show that the vast majority, i.e. 97 %, of respondents use visual support in their work. The questionnaire survey showed that the most used form of visual support are pictograms and the most common programs for creating visual support are MS Office programs. As the biggest principle in creating visual support, the respondents mentioned the need to proceed according to the individual needs of the child, while they use visual support mainly in the area of communication and daily routine.eng
dc.date.accepted2022-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam