Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorAlföldi, Dita
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:33Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:33Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45934
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na komunikační bariéry mezi pedagogy v mateřských školách a rodiči dětí. Cílem práce je zjistit, jaké překážky brání ve vytvoření partnerského vztahu mezi učiteli a rodiči a jaká úskalí ovlivňují relevantní předávání informací o dětech a dění v mateřské škole. Teoretická část se věnuje pojmu komunikace v obecné rovině, její charakteristice, dělení, aktérům komunikace, zásadám efektivní komunikace, způsobům komunikace v mateřské škole a zabývá se možnými příčinami neúspěšné komunikace ze strany pedagoga a ze strany rodiče. Praktická část zkoumá prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření nejčastější metody komunikace mezi pedagogem a rodičem, zjišťuje, jaké jsou bariéry v komunikaci a hledá možné řešení pro předcházení a odstranění nalezených bariér. Výsledky dotazníkového šetření ukazují, že největší bariérou v komunikaci je nedostatek času, který brání předávání informací mezi oběma aktéry. Nejčastější a nejvíce oblíbenou formou komunikace je pro pedagogy i rodiče osobní setkání.cze
dc.format58
dc.format58
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectbariérycze
dc.subjectpedagog v mateřské školecze
dc.subjectrodičcze
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectbarrierseng
dc.subjectkindergarten teachereng
dc.subjectparenteng
dc.titleBariéry v komunikaci mezi pedagogem v mateřské škole a rodičicze
dc.title.alternativeThe communication barriers between teachers and parents in nursery schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64479
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis focuses on communication barriers between kindergarten teachers and parents of children. The aim of the thesis is to find out what barriers prevent the establishment of a partnership relationship between teachers and parents and what pitfalls affect the relevant transfer of information about children and events in kindergarten. The theoretical part is devoted to the concept of communication in general, its characteristics, division, actors of communication, principles of effective communication, methods of communication in kindergarten and deals with possible causes of unsuccessful communication on the part of the teacher and on the part of the parent. The practical part explores through a quantitative research investigation the most common methods of communication between educator and parent, identifies the barriers to communication and looks for possible solutions to prevent and remove the barriers found. The results of the questionnaire survey show that the biggest barrier in communication is the lack of time, which hinders the transfer of information between the two actors. The most frequent and most popular form of communication for teachers and parents is face-to-face meetings.eng
dc.date.accepted2022-04-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam