dc.contributor.advisor | Kornatovská, Zuzana | |
dc.contributor.author | Šrámková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:57:34Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:57:34Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45936 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce bylo ověřit prvky skautingu v procesu socializace čtyř - až pětiletých dětí v mateřské škole. Sekundárním cílem bylo vytvořit intervenční program zaměřený na využití skautingu v mateřské škole. Pro výzkum byly vybrány čtyř - až pětileté děti z jedné mateřské školy, které byly náhodně rozděleny do dvou skupin. Experimentální skupina plnila jednou týdně intervenční program s prvky skautingu po dobu tří měsíců. Po tuto dobu byla třikrát testována. Kontrolní skupina se neúčastnila intervenčního programu, pouze se třikrát účastnila testování. Užitou metodou byla Vinelandská škála sociální zralosti (Kožený, 1973) a Vývojová škála sociálních dovedností (Bednářová & Šmardová, 2015). Ve vyhodnocování Vinelandské škály sociální zralosti (Kožený, 1973) se práce zaměřuje na kompetenci sociálního začlenění dětí. Na konci intervenčního programu prokázala experimentální skupina lepší sociální začleněnost o 2,5 bodů než kontrolní skupina dle Vinelandské škály sociální zralosti (Kožený, 1973). Při hodnocení Vývojové škály sociálních dovedností (Bednářová & Šmardová, 2015) experimentální skupina dosáhla většího nárůstu odpovědí "zvládá samostatně" o 6 položek sociálních dovedností oproti kontrolní skupině. Ačkoliv se obě skupiny po celou dobu neustále sociálně rozvíjely, vlivem intervenčního programu s prvky skautingu byly zaznamenány značnější výsledky v socializaci čtyř - až pětiletých dětí. | cze |
dc.format | 58 s. + 42 s. (příloha č. 1) | |
dc.format | 58 s. + 42 s. (příloha č. 1) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Socializace | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | čtyř - až pětileté dítě | cze |
dc.subject | skauting | cze |
dc.subject | benjamínci | cze |
dc.subject | Socialization | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | four-to-five-year-old child | eng |
dc.subject | scouting | eng |
dc.subject | youngest members | eng |
dc.title | Využití prvků skautingu k socializaci dítěte v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | The Use of Elements of Scouting to Socialize the Child in Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64496 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the bachelor thesis was to verify elements of scouting in the socialization process of four-to-fiveyear-old children in kindergarten. The secondary aim was to create an intervention programme focused on the use of scouting in kindergarten. Four-to-five-year-old children from a particular kindergarten were selected for the research and were randomly divided into two groups. Once per week the experimental group completed an intervention program with elements of scouting for three months. This group was tested three times during this time. The control group did not join the intervention program; the group only participated in the testing three times. The used methods were the Vineland Social Maturity Scale (Kožený, 1973) and the Developmental Social Skills Scale (Bednářová & Šmardová, 2015). In evaluating the Vineland Social Maturity Scale (Kožený, 1973) the thesis focuses on children's social inclusion competence. At the end of the intervention program the experimental group demonstrated 2,5 points better social integration than the control group according to the Vineland Social Maturity Scale (Kožený, 1973). When assessing the Developmental Social Skills Scale (Bednářová & Šmardová, 2015), the experimental group achieved a bigger increase in "handles independently" responses by 6 social skills items compared to the control group. Although both groups were continuously developing socially throughout the period, the intervention programme with scouting elements resulted in more remarkable results in the socialisation of four to five years old children. | eng |
dc.date.accepted | 2022-04-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Moučková, Pavlína | |