Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorNedělková, Monika
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:37Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:37Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45942
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na emoci strachu a úzkosti v předškolním věku dítěte. První kapitola objasňuje vývojová specifika dětí předškolního věku v oblasti emočního a kognitivního vývoje. Další kapitola popisuje emoční prožitek dítěte, který úzce souvisí s vývojem a posilováním psychické odolnosti v předškolním věku. Poslední kapitola teoretické části přibližuje emoci strachu a úzkosti se zaměřením na samotné prožívání dítěte těchto konkrétních zvolených emocí. Empirická část práce věnuje pozornost možnostem a technikám, jak s těmito emocemi pracovat v rámci mateřské školy. Pro výzkumné šetření je zvolena metoda rozhovoru s učitelkami mateřských škol. Výsledky výzkumu ukazují, že každý jedinec prožívá své individuální strachy, které mohou být běžné nebo atypické. Během rozhovorů respondentky zdůrazňují nutnost empatického přístupu k dítěti, navození důvěry, bezpečí a jistoty. Při snaze zmírnit dětský strach učitelky využívají ve své praxi rozmanité pomůcky. V práci je zahrnut námět na týdenní program, opírající se o knižní publikaci, týkající se tematiky strachu.cze
dc.format57 s. (214 994), příloh 45 s.
dc.format57 s. (214 994), příloh 45 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectemocecze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectstrachcze
dc.subjectúzkostcze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectpsychická odolnostcze
dc.subjectemotionseng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectfeareng
dc.subjectanxietyeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectpsychological resilienceeng
dc.titlePráce s emocí strachu v předškolním věkucze
dc.title.alternativeWorking with the emotion of fear in preschool educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64538
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is focused on the emotions of fear and anxiety in the preschool age of the child. The first chapter clarifies the developmental specifics of preschool children in the field of emotional and cognitive development. The next chapter describes the child's emotional experience, which is closely related to the development and strengthening of mental resilience in preschool age. The last chapter of the theoretical part approaches the emotions of fear and anxiety with a focus on the child's experience of these specific selected emotions. The empirical part of the work pays attention to the possibilities and techniques of working with these emotions in kindergarten. The method of interview with kindergarten teachers is chosen for the research survey. Research shows that each individual experiences their individual fears, which may be common or atypical. During the interviews, the respondents emphasize the need for an empathic approach to the child, inducing trust, safety and security. In an effort to alleviate children's fear, teachers use a variety of tools in their practice. The thesis includes a topic for a weekly program based on a book publication on the topic of fear.eng
dc.date.accepted2022-04-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHořejšová, Petra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam