dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Remtová, Sabina | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:57:39Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:57:39Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45947 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké mají pedagogové mateřských škol povědomí
o problematice ohrožených rodin, zdali již měli či mají zkušenost s dítětem z ohrožené rodiny, jak dítě z ohrožené rodiny poznají, jakým způsobem postupují nebo by postupovali v případě ohroženého dítěte a jaká je informovanost pedagogů
v souvislosti s touto problematikou. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se rodiny, ohrožené rodiny, možnosti pomoci ohroženým rodinám, sociálně-právní ochrany dětí, mateřských škol a předškolního vzdělávání. Praktická část bakalářské práce obsahuje výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část je použita metoda dotazníkového šetření, výzkumný soubor je tvořen pedagogy mateřských škol. Pro kvalitativní část je použita metoda rozhovoru. Rozhovory jsou vedeny s učitelkami mateřských škol, které již mají zkušenost s dítětem z ohrožené rodiny. Dílčím doplněním jsou výsledky z realizovaného rozhovoru s vyšetřovatelkami z oddělení obecné kriminalistiky. | cze |
dc.format | 64 s. | |
dc.format | 64 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | ohrožená rodina | cze |
dc.subject | sociálně-právní ochrana dětí | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | endangered family | eng |
dc.subject | social and legal protection of children | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.title | Dítě z ohrožené rodiny v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Child from an endangered family in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64629 | |
dc.description.abstract-translated | The goal of this bachelors thesis is to find out how aware kindergarten teachers are of the issue of endangered families. Whether they have ever had the experience of
dealing with a child from an endangered family, how to recognize a child from an
endangered family, what procedures apply, and how informed pedagogues are on this
topic. The theoretical part of this bachelor's thesis includes chapters on family,
endangered family, the options of helping endangered families, social and legal
protection of children, kindergartens, and pre-school education. The practical part of this bachelor's thesis includes the results of a mixed methods research. The quantitave part utilises the method of survey with the control group comprising of kindergarten pedagogues. The quantitative part utilises the method of interview. The participants of the interviews are kindergarten teachers, who already have an experience with a child from an endangered family. There also is an addendum, which presents the results of an interview made with investigators from the criminology department. | eng |
dc.date.accepted | 2022-04-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |