dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Feiková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:57:45Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:57:45Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45957 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na jazykový vývoj dítěte předškolního věku. Teoretická část se věnuje rozvoji řeči, jednotlivým jazykovým rovinám, předškolnímu dítěti a jeho vzdělávání. Okrajově se dotýká tématu čtenářské pregramotnosti a gramotnosti, které je nutné rozvíjet u dítěte již v předškolním věku, aby na získané dovednosti mohlo dítě později navázat v základním vzdělávání při osvojování si prvopočátečního čtení a psaní. Praktická část zahrnuje kvalitativní šetření, které pomocí diagnostické baterie zjišťuje jazykovou úroveň dětí před nástupem povinné školní docházky. Následně je realizován program na podporu jazykové oblasti a čtenářské pregramotnosti s deseti respondenty. Výsledky dokládají, že pokud se jazyková oblast nejen přirozeně, ale také cíleně rozvíjí, dochází ke zlepšení výsledků v řeči dítěte. Děti si své jazykové dovednosti lépe osvojují a gramaticky jazyk správně používají. | cze |
dc.format | 76 s. + přílohy 55 s. | |
dc.format | 76 s. + přílohy 55 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | čtenářská pregramotnost | cze |
dc.subject | dítě předškolního věku | cze |
dc.subject | jazykové roviny | cze |
dc.subject | jazykový vývoj | cze |
dc.subject | pedagogická diagnostika | cze |
dc.subject | language development | eng |
dc.subject | language levels | eng |
dc.subject | pedagogical diagnostics | eng |
dc.subject | preschool child | eng |
dc.subject | reading literacy | eng |
dc.subject | reading pre-literacy | eng |
dc.title | Jazykový vývoj dítěte - základy čtenářské gramotnosti | cze |
dc.title.alternative | Language development of child - basics of reading literacy | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64895 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on the language development of a preschool child. The theoretical part deals with the development of speech, individual language levels, preschool children, and their education. It marginally mentions the topic of reading pre-literacy and literacy, which a child must develop at a preschool age, so it can build on the acquired skills later in the basic education of acquisition of initial reading and writing. The practical part includes a qualitative survey, which uses a diagnostic battery to determine the language level of children before the start of compulsory schooling. Subsequently, a program to support language and reading pre-literacy is implemented with ten respondents. The results show that if the language area not only develops naturally but also purposefully, the results in the child's speech improve. Children learn their language skills better and use the grammar of the particular language correctly. | eng |
dc.date.accepted | 2022-04-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vítečková, Miluše | |