Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorKrchňavá, Natálie
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:45Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:45Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45958
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na rozvoj řeči dítěte ve všech jazykových rovinách jako prevence poruch učení. Cílem je poukázat na podstatu rozvoje řeči dítěte před nástupem k povinné školní docházce, na jeho základě je vytvořen edukační materiál pro děti navštěvující předškolní vzdělávání, který vede k rozvoji jednotlivých jazykových rovin jako celku a snižuje riziko vzniku poruch učení. Zároveň přispívá k dětskému zájmu o psanou i mluvenou formu řeči. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretickými východisky jsou obecná charakteristika předškolního věku, vývoj řeči a její rozvoj s ohledem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Jsou představeny čtyři jazykové roviny (foneticko-fonologická, lexikálně-sémantická, morfologicko-syntaktická a pragmatická rovina), jejich vymezení a ontogeneze. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována specifickým poruchám učení, které úzce souvisí s vývojem řeči a jazykovými rovinami. Praktická část obsahuje metodický materiál, který je rozdělen do tří tematických celků. Celky jsou následně realizovány v mateřské škole a vyhodnocovány. K evaluaci slouží metoda skupinového rozhovoru a zúčastněného i nepřímého pozorování. Ke každému tematickému celku jsou připojeny výsledky, rizika a doporučení. Praktická část je doplněna o šetření v rovině foneticko-fonologické, která je nejvíce akcentovaná v mateřské škole.cze
dc.format67 s. (93 679), 6 s. příloh
dc.format67 s. (93 679), 6 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectřečcze
dc.subjectjazykové rovinycze
dc.subjectspecifické vývojové poruchy učenícze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectspeecheng
dc.subjectlanguage levelseng
dc.subjectspecific learning disabilitieseng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.titleRozvoj jazykových rovin u dětí v mateřské škole jako prevence vzniku poruch učenícze
dc.title.alternativeDevelopment of language levels in children in kindergarten as a prevention of learning disabilitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64896
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused on the development of children's speech within all language levels as the prevention of learning disabilities. The aim is to point out the keystone of the development of children´s speech before attending school. Here, it was created the educational material for preschool children which support the language levels and decline in the risks of specific learning disabilities. Moreover, it contributes to the interest of children in written and spoken forms of speech. The theoretical premises are the general characterisation of preschool age and the development of speech with respect to the Framework Educational Programme for Preschool Education. The four language levels (phonetical-phonologic, lexical-semantic, morphological-syntactic, and pragmatic), their defining and ontogenesis, are presented in this thesis. Finally, the specific learning disabilities that relate to the development of speech and language levels, are presented in the last chapter of the theoretical part. The practical part is consisted of the methodology material, which is divided into three thematic units. The thematic units were proven in a kindergarten and they were evaluated subsequently. Methods of the group interviews, indirect and participant observations were used for the evaluation. Each thematic unit is supplemented by results, risks, and recommendations. The practical part is supplemented by an enquiry of the phonetical-phonologic language level, which is the most accented level in the kindergarten.eng
dc.date.accepted2022-04-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHabrdová, Kateřina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam