Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKornatovská, Zuzana
dc.contributor.authorChovancová, Lucie
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:48Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:48Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45963
dc.description.abstractCílem mé práce je zjištění přístupu a vztahu dětí ve věku 12-15 let k sociálním sítím, používání internetu jako prostředek ke komunikaci, povědomí žáků a informovanosti na základní škole. Sekundárním cílem je povědomí žáků ve věku 12-15 let o sociální agresi na internetu. Bakalářská práce se týká sociální agrese spojené s předmětem výchovy ke zdraví na základní škole, vymezení pojmu samotného, jaké je povědomí o agresi, jaké nebezpečí se skrývá v častém používání sociálních sítích. Čtenář bude seznámen s problematikou na sociálních sítích, kyberšikanou - definicí pojmu, stadii, prevencí atd. Jako metoda v praktické části byla použita anketa vlastní konstrukce, která je zaměřena na II. stupeň (absolvování 7. - 9. třídy) základní školy, jedná se o základní školu v Sezimově Ústí, kde práce mapuje povědomí žáků o sociální agresi, setkání se s problematikou, výskyt agrese v okolí, reakce žáků, jejich důvěru, či nedůvěru v sociálním prostoru apod. Výsledky a výzkum naplnil očekávání a domněnky. Bylo potvrzeno, že dívky komunikují na sociálních sítích více než chlapci. Dále bylo zjištěno, že chlapci využívají internet k hraní her, jedná se o 70 % dotazovaných. 60 % dotazovaných, jak dívek, tak chlapců jsou s pojmem kyberšikana nejčastěji seznamováni ve škole, jak bylo ve výzkumu.cze
dc.format53
dc.format53
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsociální agresecze
dc.subjectvýchova ke zdravícze
dc.subjectšikanacze
dc.subjectkyberšikanacze
dc.subjectsocial aggressioneng
dc.subjecthealth educationeng
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectcyberbullyingeng
dc.titleSociální agrese v rámci předmětu výchovy ke zdraví na základní školecze
dc.title.alternativeSocial aggression as a part of subject of health education at primary schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64959
dc.description.abstract-translatedThe aim of my work is to find out the approach and relationship of children aged 12 - 15 to social networks, the use of the internet as a means of communication, pupils´awareness and information in primary school. The secondary aim is the awareness of pupils aged 12-15 about social aggression on the internet. The bachelors thesis deals with social aggression associated with the subject of health education in primary school, the definition of the concept it self, what is the awareness of aggression, what danger is hidden in the frequent use of social networks, cyberbullying - the definition of the term, stage, prevention etc. As a method in the practical part was used a survey of their own design, whick is focused in II. degree (graduation od 7th - 9th grade) primary school, it is a primary school in Sezimovo Ůstí, where the work maps the awareness of students about social aggression, encounter, the occurrence of aggression in the area, the reaction of students, their confidence or distruct in social space, etc. The results and research met expectations and assumptions. It has been confirmed that girls communicate on social networks more than boys. It was also found that boys use the internet to play games, 70 % repsondents. 60 % of respondents, both girls and boys, are most often acquainted with the term cyberbullying at school, as was the case in the research.eng
dc.date.accepted2022-05-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVýchova ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMoučková, Pavlína


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam