Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorBártová, Adéla
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:49Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:49Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45965
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na problematiku psychické zátěže učitelů mateřských škol. Konkrétněji pojednává o zátěži v období pandemie koronaviru SARS-CoV-2. Cílem práce je zjistit, jak pandemie SARS-CoV-2 ovlivnila dotazované učitele mateřských škol. Teoretická část představuje téma stresu a zátěže v souvislosti povoláním učitele MŠ. Pozornost je věnována i syndromu vyhoření a jeho prevenci. Empirická část je věnována analýze dat získaných prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Otázky polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami mateřských škol se týkaly především prožívání situace, změn v důsledku pandemie a syndromu vyhoření. Ukázalo se, že pro učitele mateřských škol byla situace náročnější, paradoxně se u nich neobjevily žádné příznaky zvýšené psychické zátěže.cze
dc.format65 s., příloh 22 s.
dc.format65 s., příloh 22 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstrescze
dc.subjectpsychikacze
dc.subjectpředškolní pedagogcze
dc.subjectodolnostcze
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectstresseng
dc.subjectpsycheeng
dc.subjectpreschool teachereng
dc.subjectresilienceeng
dc.subjectburnout syndromeeng
dc.titlePsychická zátěž učitele mateřské školy v období pandemie koronaviru SARS-CoV-2cze
dc.title.alternativePsychic burden of a kindergarten teacher during the SARS-CoV-2 coronavirus pandemiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64970
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis focuses on the issue of psychological stress in job of kindergarten teachers. More specifically, it discusses the burden during the SARS-CoV-2 coronavirus pandemic. The aim of the work is to ascertain how the SARS-CoV-2 pandemic affected the interviewed kindergarten teachers.The theoretical part presents the topic of stress and burden in connection with the profession of kindergarten teacher. The thesis is also aimed to burnout syndrome and its prevention. The empirical part centeres to the analysis of data obtained through qualitative research. The questions of the semistructured interview with the five kindergarten teachers concerned mainly the experience of the situation, the changes due to the pandemic and the burnout syndrome. Final results showed that the situation was more difficult for kindergarten teachers, paradoxically they did not show any symptoms of increased mental stress.eng
dc.date.accepted2022-04-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLietavcová, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam