dc.contributor.advisor | Kadlecová, Veronika | |
dc.contributor.author | Vondrů, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:57:51Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:57:51Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45969 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o bilingvním vzdělávacím prostředí v mateřské škole. V teoretické části bakalářské práce je přiblížen samotný bilingvismus a pojmy s ním spojené. Další oblasti, které jsou v teoretické části práce popsané jsou bilingvní rodina a její druhy, bilingvní vzdělávání a také bilingvní mateřské školy. V práci jsou dále zmíněny výhody a nevýhody, které bilingvismus přináší a vývoj řeči bilingvního i monolingvního dítěte. Cílem praktické části bylo přiblížit bilingvní vzdělávací prostředí a zaměřit se na komunikaci a metody v něm používané. Autorka pro výzkum zvolila kvalitativní výzkum pomocí případové studie, jejíž součástí byly zvoleny metody pozorování a rozhovoru s německy a česky mluvícím pedagogem. Pozorování probíhalo po dobu jednoho dne v prostředí bilingvní mateřské školy v česko-německé třídě. V příloze je k naleznutí také osobní zkušenost autorky s bilingvismem a její náhled na problematiku. | cze |
dc.format | 52 | |
dc.format | 52 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | bilingvismus | cze |
dc.subject | bilingvní rodina | cze |
dc.subject | bilingvní výchova | cze |
dc.subject | bilingvní vzdělávací prostředí | cze |
dc.subject | Bilingualism | eng |
dc.subject | bilingual family | eng |
dc.subject | bilingual education | eng |
dc.subject | bilingual lerning environment | eng |
dc.title | Bilingvní vzdělávací prostředí MŠ | cze |
dc.title.alternative | Bilingual preschool environment | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64982 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's thesis aims to examinate the bilingual educational environment in kindergarten. The theoretical part of the thesis describes bilingualism itself and the concepts associated with it. Other key areas outlined within the theoretical section are - bilingual family and its types, bilingual education and bilingual kindergartens. Furthermore, both the advantages and disadvantages of bilingualism are highlighted in the thesis along with analysis of speech development of bilingual and monolingual children. The aim of the practical part was to approach the bilingual educational environment with focus on its communication and the methods used. For this purpose, the author has conducted qualitative research in the form of case study, which took place for one day in a bilingual kindergarten in a Czech-German class. This section will reveal results of the kindergarten education observation and interview with both a German- and Czech-speaking teacher. Last parts of the thesis are dedicated to the author's personal experience with bilingualism and her insight into the issue. | eng |
dc.date.accepted | 2022-04-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Lietavcová, Martina | |