Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavlisová, Helena
dc.contributor.authorSvobodová, Pavlína
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:52Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:52Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45970
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá přípravou předškolního dítěte s poruchou autistického spektra (PAS) na vstup do základní školy. Hlavním cílem bakalářské práce je ověřit možnosti využití Edukačně-hodnotícího profilu dítěte s poruchou autistického spektra do sedmi let při uplatňování individuálně zaměřených způsobů přípravy na vstup do školy. Teoretická část této bakalářská práce se zabývá PAS neboli pervazivními vývojovými poruchami. K PAS se velmi často přidružují i jiné vývojové poruchy, proto je práce zaměřena i na mentální retardaci. V praktické části je prezentován kvalitativní výzkum, který je provedený v mateřské škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona. Jsou zde prezentovány kazuistiky vybraných dětí. Tato část se zaměřuje na možnosti využití Edukačně-hodnotícího profilu k vytvoření plánu individuální intervence. Za pomoci pozorování a přímé práce s dítětem jsou jednotlivé položky v profilu vyplněny a na podkladě jeho hodnocení je stanoven stupeň vývojové úrovně dítěte předškolního věku. V praktické práci je zjištěno, že Edukačně-hodnotící profil je plně postačující pro poskytnutí individuální intervence konkrétnímu dítěti s PAS.cze
dc.format73 s.
dc.format73 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPoruchy autistického spektracze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectedukačně hodnotící profilcze
dc.subjectpovinná školní docházkacze
dc.subjectAutism spectrum disordereng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjecteducational evaluation profileeng
dc.subjectcompulsory schoolingeng
dc.titlePříprava předškolního dítěte s PAS na vstup do školycze
dc.title.alternativePreparation of preschool Child with ASD for Beginning of Schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64986
dc.description.abstract-translatedThis bachelor's thesis describes the preparation of a preschool child with autism spectrum disorder for compulsory school attendance. The aim of this bachelor thesis is to verify possibilities for using the educational evaluation profile of a child with autism spectrum disorder up to age of 7 while using individually focused ways for elementary school preparation. The theoretical part of this bachelor thesis is focused on pervasive developmental disorders. Other developmental disorders are very often associated here and therefore is also focused on mental retardation. The practical part shows the qualitative research which is conducted in a kindergarten established under Section 16 paragraph 9 of the Czech education act. Case studies of selected children are presented here and possibilities of using the educational evaluation profile for creating an individual intervention plan are shown. Individual items in the profile are filled in with the assistance of observation and practical experience with the child. Based on the evaluation, the child's level of development is determined. The outcome of the practical part is that the educational evaluation profile is fully sufficient for providing an individual intervention of particular child with autism spectrum disorder.eng
dc.date.accepted2022-04-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBílková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam