Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLaibrt, Lukáš
dc.contributor.authorSádovská, Michaela
dc.date.accessioned2025-03-06T07:58:13Z
dc.date.available2025-03-06T07:58:13Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46002
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá integrací romských žáků v českém školství a problémy, jež se s ní pojí. Teoretická část je stručně zaměřena na historii romského etnika, vztahy romské minority v zemích Evropy, zvláštní pozornost je pak zaměřena na integraci této národnostní menšiny v Československu, následně v České republice. Dále práce mapuje výchovu a vzdělávání romských žáku spolu s bariérami s ní souvisejícími. Praktická část je zaměřena na osobní zkušenosti romských občanů s českým školstvím; osobní zkušenosti pedagogů s romskými žáky. Výzkum je veden formou polostrukturovaných rozhovorů, jež nám dále reflektují výsledky, v nichž je nejčastěji zmiňován problém šikany romských žáků ze stran studentů či pedagogů, dále jejich vyčleňování z kolektivu či výuky a následné problémy, které z těchto situací pramení a odrážejí se v jejich chování.cze
dc.format54
dc.format54
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRomové; národnostní menšina; integrace; vzdělávání; výchova; bariérycze
dc.subjectRomani people; national minority; integration; education; upbringing; barrierseng
dc.titleIntegrace romských žáků v českém školstvícze
dc.title.alternativeRomany pupils' integration in the Czech system of educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag65524
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is focused on the integration of Roma pupils into the Czech education system and the issues stemming from it. The theoretical section briefly examines the history of the Romani people and the relations of the Roma minority in European countries. Special attention is given to the integration of this minority group in Czechoslovakia and subsequently in the Czech Republic. Furthermore, the thesis explores the upbringing and education of Romani pupils as well as the barriers associated with these topics. The practical section is focused on the personal experiences of Romani citizens with the Czech education system and experiences of teachers with Romani pupils. The research design utilises semi-structured interviews to uncover the issues and barriers connected to the integration of Romani pupils. The most frequently mentioned problem is the bullying of Romani pupils by students or teachers, along with exclusion from class or teaching, and the consequent problems that arise from such situations that reflect in their behaviour.eng
dc.date.accepted2022-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam