Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPetr, Jan
dc.contributor.authorPolednová, Lenka
dc.date.accessioned2025-03-06T07:58:14Z
dc.date.available2025-03-06T07:58:14Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46003
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu. V teoretickém rámci definuje environmentální výchovu a její hlavní cíle, důvody pro její zařazení do vzdělávání již v předškolním věku a vztah k RVP PV. Kromě toho jmenuje metody vhodné pro její realizaci v mateřské škole. V praktické části představuje vytvořenou vzdělávací nabídku zaměřenou na vybraný ekosystém. Při výběru aktivit zařazených do výukového programu klade důraz na metody přímého studia přírody jako je pozorování a jednoduchý experiment, manipulace s přírodninami nebo smyslové vnímání. Zároveň se zaměřuje na prožitek dětí a zkušenosti, které získají bezprostředním kontaktem s přírodou a spontánními hrami v ní. Po realizaci výukového programu pak hodnotí navržená témata a zvolené metody na základě vyhodnocených rozhovorů a průběžného pozorování dětí.cze
dc.format80 s. (135 758 znaků)
dc.format80 s. (135 758 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectenvironmentální výchovacze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectvzdělávací metodycze
dc.subjectekosystém lescze
dc.subjectenvironmental educationeng
dc.subjectpre-school educationeng
dc.subjecteducational methodseng
dc.subjectforest ecosystemeng
dc.titleVýukový program s tematikou vybraných ekosystémů pro evironmentální výchovu v mateřské školecze
dc.title.alternativeThe educational programme oriented to selected ecosystems in kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag65528
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor thesis focuses on environmental education. In the theoretical part it defines environmental education and its main objectives, the reasons for its inclusion in preschool education and its relation to the Framework Education Programme for Preschool Education. In addition, it names methods suitable for its implementation in kindergarten. In the practical part, it presents the developed educational offer focused on the selected ecosystem. In selecting the activities included in the curriculum, it emphasises methods of direct nature study, such as observation and simple experimentation, manipulation of natural materials or sensory perception. At the same time, it focuses on the children's experience and the experience they gain through direct contact with nature and spontaneous play in it. After the implementation of the teaching programme, it then evaluates the proposed topics and the chosen methods on the basis of the evaluated interviews and the ongoing observation of the children.eng
dc.date.accepted2022-04-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVácha, Zbyněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam