dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Polednová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:58:14Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:58:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46003 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu. V teoretickém rámci definuje environmentální výchovu a její hlavní cíle, důvody pro její zařazení
do vzdělávání již v předškolním věku a vztah k RVP PV. Kromě toho jmenuje metody vhodné pro její realizaci v mateřské škole. V praktické části představuje vytvořenou vzdělávací nabídku zaměřenou na vybraný ekosystém. Při výběru aktivit zařazených
do výukového programu klade důraz na metody přímého studia přírody jako je pozorování a jednoduchý experiment, manipulace s přírodninami nebo smyslové vnímání. Zároveň se zaměřuje na prožitek dětí a zkušenosti, které získají bezprostředním kontaktem s přírodou a spontánními hrami v ní. Po realizaci výukového programu pak hodnotí navržená témata a zvolené metody na základě vyhodnocených rozhovorů
a průběžného pozorování dětí. | cze |
dc.format | 80 s. (135 758 znaků) | |
dc.format | 80 s. (135 758 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | environmentální výchova | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | vzdělávací metody | cze |
dc.subject | ekosystém les | cze |
dc.subject | environmental education | eng |
dc.subject | pre-school education | eng |
dc.subject | educational methods | eng |
dc.subject | forest ecosystem | eng |
dc.title | Výukový program s tematikou vybraných ekosystémů pro evironmentální výchovu v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | The educational programme oriented to selected ecosystems in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 65528 | |
dc.description.abstract-translated | This Bachelor thesis focuses on environmental education. In the theoretical part it defines environmental education and its main objectives, the reasons for its inclusion in preschool education and its relation to the Framework Education Programme for Preschool Education. In addition, it names methods suitable for its implementation in kindergarten. In the practical part, it presents the developed educational offer focused on the selected ecosystem. In selecting the activities included in the curriculum, it emphasises methods of direct nature study, such as observation and simple experimentation, manipulation of natural materials or sensory perception. At the same time, it focuses on the children's experience and the experience they gain through direct contact with nature and spontaneous play in it. After the implementation of the teaching programme, it then evaluates the proposed topics and the chosen methods on the basis of the evaluated interviews and the ongoing observation of the children. | eng |
dc.date.accepted | 2022-04-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vácha, Zbyněk | |