Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBajgarová, Zdeňka
dc.contributor.authorBorovská, Natálie
dc.date.accessioned2025-03-06T07:58:22Z
dc.date.available2025-03-06T07:58:22Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46014
dc.description.abstractCílem práce je nalezení souvislostí mezi citovou vazbou a pozicí žáka ve třídě. K sběru dat byly použity dva dotazníky IPPA pro zjištění citové vazby k matce, otci, vrstevníkům a SORAD (sociometrický ratingový dotazník), který zjišťuje pozici žáka ve třídě. Výzkumu se zúčastnilo 86 žáků středních škol. Podle výsledků se možnost důvěry ve vrstevníky a malá míra emočního odstupu od vrstevníků ukázaly jako důležité prediktory větší obliby ve školní třídě. Důležitými faktory jsou i důvěra ve vrstevníky a kvalita i kvantita komunikace s vrstevníky, které ovlivňují míru vlivu jedince ve vrstevnické skupině. Výzkum potvrdil teoretické poznatky o důležitosti vrstevnické skupiny v období dospívání, neboť se veškerá výzkumná zjištění týkala vrstevníků.cze
dc.format67 s.
dc.format67 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAttachmentcze
dc.subjectsociometrická pozicecze
dc.subjectadolescencecze
dc.subjectvlivcze
dc.subjectoblibacze
dc.subjectcitová vazbacze
dc.subjectškolní třídacze
dc.subjectAttachmenteng
dc.subjectadolescenceeng
dc.subjectschool classeng
dc.subjectpopularityeng
dc.subjectstatuseng
dc.subjectsociemtric positioneng
dc.subjectclassroom environmenteng
dc.titleAttachment a vztahy s vrstevníky ve školní třídě v období adolescencecze
dc.title.alternativeAttachment and relationships with peers in the classroom during adolescenceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag65832
dc.description.abstract-translatedThis thesis describes the relationships between peers and pupils position in a classroom environment during adolescence. The practical segment focused on a statistical analysis of the data gathered from the survey responses from 86 adolescents. We administered two questionnaires, IPPA for attachment to the mother, father and peers and SORAD which identified the pupil's position in the class. Our observations identified connections between Popularity and Trust in peers, Popularity and Alienation from peers, positive correlation between peer Trust and Influence and positive correlation between influence and the quality / quantity of peer communication. All the research findings include the peers who are considered very important to individuals during this sample period.eng
dc.date.accepted2022-05-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtefánková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam