dc.contributor.advisor | Kutá Smatanová, Ivana | |
dc.contributor.author | Nořinský, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:06:23Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:06:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46261 | |
dc.description.abstract | Tato práce ukazuje možné způsoby, jakými lze pracovat s videem jako prostředkem pro rozvoj motivace v hodinách exaktních věd na středních a základních školách. Teoretická část popisuje možné role videa v procesu vzdělávání, a jaké podoby při tom nabývají. Shrnuje také výhody a nevýhody jejich používání ve výuce a odhaluje možná rizika s nimi spojená i způsoby, jak jim předcházet. Pro praktickou část práce vzniklo deset výukových videí, která jsou rozčleněna do čtyř výukových programů. Tyto programy jsou určeny pro tři exaktní předměty: biologii, fyziku a chemii. Při zařazení dvou videí do výukové hodiny chemie na střední škole bylo prováděno výzkumné šetření, které prokázalo, že videa mohou v hodinách přírodních věd pozitivně zvyšovat efektivitu přenosu informací i míru motivace studentů. | cze |
dc.format | 184 s. (277 607 znaků) | |
dc.format | 184 s. (277 607 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | video | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | přírodovědné obory | cze |
dc.subject | střední škola | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | Motivation | eng |
dc.subject | Video | eng |
dc.subject | Education | eng |
dc.subject | Science classes | eng |
dc.subject | Secondary school | eng |
dc.subject | Primary school | eng |
dc.title | Video jako motivační prostředek pro výuku
exaktních předmětů | cze |
dc.title.alternative | Video as a motivation means for teaching exact subjects | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 64553 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis presents various ways in which video can be applied to develop motivation in secondary and primary school science classes. The theoretical part outlines the roles that videos can take in the educational process and the forms they may acquire. Moreover, it summarises the advantages and disadvantages of their use in teaching and reveals the possible risks associated with them, as well as methods to prevent them. In the practical part of the thesis, ten educational videos have been developed, divided into four tutorials. These programmes are intended for three science subjects: biology, physics and chemistry. When two videos were incorporated into a secondary school chemistry lesson, a survey was conducted corroborating that videos can increase the effectiveness of information transfer and the level of student motivation in science classes. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-26 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro střední školy se specializací biologie - Učitelství pro střední školy se specializací chemie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.description.defence | <p>Komise - ve schváleném složení s výjimkou oponentky Mgr. Jitky Panáčové, Ph.D., která se omluvila. Obhajoba prezenční.</p>
<p>Průběh:</p>
<p>1. Představení práce studentem. 2. Posudek školitelky. 3. Posudky oponentek. 4. Odpovědi studenta na dotazy oponentky Bitové (oponentka Panáčová dotazy neměla).</p>
<p>5. Diskuze:</p>
<p>ŠK: Jaká byla velikost skupin? Jakou statistickou metodu použil na vyhodnocení?</p>
<p>M Kab: Jaké programy byly použity na tvorbu videí?</p>
<p>M Kutý: Kde jsou videa dostupná?</p>
<p>Známky: 4 x výborně; výsledek: výborně.</p>
<p>Komise navrhuje diplomovou práci na cenu děkanky. </p> | cze |