dc.contributor.advisor | Rokos, Lukáš | |
dc.contributor.author | Strnad, David | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:06:24Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:06:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46266 | |
dc.description.abstract | Integrace moderních technologií (ICT) do vzdělávacího procesu je současným celosvětovým trendem, který reflektuje rychlý vývoj těchto technologií, stejně jako potřeby současné generace. Digitální gramotnost není pouze důležitou dovedností, ale také požadavkem dnešní společnosti. Zařazení ICT do procesu učení pak nezáleží jen na materiálních požadavcích, ale především na digitálních kompetencích učitelů a žáků. Tato práce se tedy zabývá možnostmi a příležitostmi které technologie vnášejí do výuky biologie člověka na středních školách jak během prezenční, tak i distanční výuky. Kvalitativní a kvantitativní výzkum, do kterého se zapojilo 22 učitelů a 110 žáků, byl prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření. Součástí práce je i návrh vyučovací jednotky se zařazením prvků ICT vybraného tématu z biologie člověka, jeho implementace a vyhodnocení. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ICT | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | biologie člověka | cze |
dc.subject | gymnázium | cze |
dc.subject | střední škola | cze |
dc.subject | český vzdělávací systém | cze |
dc.subject | prezenční výuka | cze |
dc.subject | distanční výuka | cze |
dc.subject | ICT | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | human biology | eng |
dc.subject | gymnasium | eng |
dc.subject | secondary school | eng |
dc.subject | Czech education system | eng |
dc.subject | full-time learning | eng |
dc.subject | distance learning | eng |
dc.title | Možnosti užití ICT ve výuce biologie člověka na střední škole | cze |
dc.title.alternative | The possiblilities of ICT usage in human biology lessons at secondary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 66511 | |
dc.description.abstract-translated | The integration of modern technologies (ICT) into the educational process has recently been a world-wide trend that reflects the rapid development of these technologies, as well as the needs of the young generation. Digital literacy is not only an important skill, but also a requirement of the society today. The implementation of ICT in teaching then depends not only on material requirements, but, above all, on the digital competencies of teachers and pupils. This work, therefore, deals with the possibilities and opportunities that technology brings to the teaching of human biology at secondary schools in both the full-time and distance learning modes, and the views of students and teachers on its use. The mixed research, which involved 22 teachers and 110 pupilss, was conducted as semi-structured interviews and a questionnaire survey. The design of a teaching unit with ICT elements on a selected topic in the field of human biology, its implementation, and evaluation is also a part of this work. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-25 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství biologie pro střední školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Biologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |