dc.contributor.advisor | Zeman, Stanislav | |
dc.contributor.author | Boušková Shrbená, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:54:56Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:54:56Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46613 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá archetypem hrdiny, způsoby jeho vnímání a výtvarného ztvárnění žáky 1. a 2. stupně základní školy. Teoretická část mapuje archetyp hrdiny od mytologického přes superhrdinu až k současnému hrdinovi. Dále obsahuje specifika dětí mladšího a staršího školního věku, zejména v oblasti vývoje kresby a vztahu k archetypu hrdiny. Praktická část sleduje výtvarné zpracování archetypu hrdiny žáky. Nabízí možné souvislosti mezi volbou konkrétního hrdiny a osobností žáka (autora obrázku). Smíšený výzkum představuje možného hrdinu dnešních dětí školního věku. | cze |
dc.format | 95 s. (103 765) | |
dc.format | 95 s. (103 765) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Mýtus | cze |
dc.subject | pohádka | cze |
dc.subject | archetyp | cze |
dc.subject | hrdina | cze |
dc.subject | mladší a starší školní věk | cze |
dc.subject | Myth | eng |
dc.subject | fairytale | eng |
dc.subject | archetype | eng |
dc.subject | hero | eng |
dc.subject | primary pupil | eng |
dc.subject | lower-secondary pupil | eng |
dc.title | Archetyp hrdiny ve výtvarné tvorbě žáků 1. a 2. stupně základní školy | cze |
dc.title.alternative | The archetype of a hero in art produced by primary and lower-secondary pupils | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58245 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor's thesis deals with the archetype of the hero, the ways of his perception and artistic rendering by pupils of the 1st and 2nd grade of elementary school. The theoretical part of bachelor's thesis describes the archetype of the hero from the mythological to the superhero to the present hero. It also contains the specifics of children of younger and older school age, especially in drawing development and the relationship to the hero archetype. The practical part of bachelor's thesis describes the creative elaboration of the hero archetype by the pupils. It offers possible connections between the choice of a specific hero and the personality of the student (the author of the picture). Mixed research presents a possible hero for today's school-aged children. | eng |
dc.date.accepted | 2022-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Arteterapie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kronika, Ondřej Alexandr | |