Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorMorávková, Petra
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:03Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:03Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46638
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na fenomén kávy ze sociálního a etického hlediska. První část práce se věnuje původu, historii a celosvětovému rozmachu kávy. Dále se v této části zabývá aktuální produkcí kávy, její výrobou, distribucí a konečným spotřebitelem. V druhé části práce jsou poznatky z první části vztaženy k novým problémům a otázkám, které se v souvislosti s produkcí kávy a jejím obchodováním objevují na konci 20. a na počátku 21. století. Práce se zde věnuje sociálnímu a etickému hledisku produkce a distribuce kávy, a to jak na straně jejích producentů (podmínky dělníků na kávových plantážích), tak na straně spotřebitelů (jaké jsou spotřebitelské preference, co tyto preference ovlivňuje). Součást práce tvoří výzkum zaměřující se na spotřebitelské preference v oblasti výběru kávy u konzumentů ve věku 20-35 let v České republice. Dále je mapováno povědomí respondentů o certifikaci Fairtrade a BIO.cze
dc.format61 s.
dc.format61 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkávová kulturacze
dc.subjectFairtrade kávacze
dc.subjectkonečný spotřebitelcze
dc.subjectetická hlediskacze
dc.subjectpěstitelé kávycze
dc.subjectspotřebitelské chovánícze
dc.subjectcoffee cultureeng
dc.subjectFairtrade coffeeeng
dc.subjectfinal consumereng
dc.subjectethical aspectseng
dc.subjectcoffee growerseng
dc.subjectconsumer behavioureng
dc.titleKáva v sociálních a etických souvislostechcze
dc.title.alternativeCoffee in social and ethical contextseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag62864
dc.description.abstract-translatedIn my bachelor thesis, I focus on the phenomenon of coffee from a social and ethical point of view. The first part of the work focuses on the origin, history, and worldwide expansion of coffee. Furthermore, I deal with the current coffee production, its distribution, and the final consumer. The findings from the first part of the work are related to new problems and issues that arose in connection with coffee production and its trade at the end of the 20th and the beginning of the 21st century. The work deals with the social and ethical aspects of coffee production and distribution from the producers (conditions of workers on coffee plantations) and consumers (their preferences and what influences them) point of view. The second part of the work includes research focusing on consumer preferences for Czech consumers aged 20 to 35. There is also an examination of awareness of Fairtrade and BIO certification among the respondents.eng
dc.date.accepted2022-08-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePavličíková, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam