Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorZachová, Veronika
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:08Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:08Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46654
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem samostatnosti, sebeobsluhy a hygienických návyků u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Cílem je vyhledat a analyzovat teoretické poznatky a na jejich základě vytvořit návrh vzdělávacího programu pro pedagogy mateřských škol, kteří mají ve třídě právě dítě se zrakovým postižením. Pro naplnění cíle byla zvolena kvalitativní metoda (pozorování, analýza dokumentů, rozhovor). Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části se zabývá pojmem zrakové postižení, nejčastějšími zrakovými vadami u dětí, vývojem dítěte a možností péče o dítě se zrakovým postižením. Ve druhé kapitole je blíže specifikováno předškolní vzdělávání, včetně legislativních a kurikulárních dokumentů. Třetí kapitola se věnuje teoretickému podkladu pro praktickou část práce, tedy samostatnosti, sebeobsluze a hygienickým návykům u dětí se zrakovým postižením. Praktickou část tvoří návrh vzdělávacího programu, který je rozdělen na tři oblasti: oblast hygienický návyků a dovedností, oblast návyků a dovedností spojených s oblékáním a svlékáním a oblast návyků a dovedností spojených se stolováním. Každá z nich má několik podkapitol, kde jsou uvedeny aktivity, které mohou využít pedagogové v mateřských školách při edukaci dítěte se zrakovým postižením.cze
dc.format47 s.
dc.format47 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzrakové postiženícze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectsamostatnostcze
dc.subjectsebeobsluhacze
dc.subjecthygienické návykycze
dc.subjectvisual impairmenteng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectindependenceeng
dc.subjectself-serviceeng
dc.subjecthygiene habitseng
dc.titleNávrh vzdělávacího programu pro děti se zrakovým postižením předškolního věku zaměřený na rozvoj samostatnosti, sebeobsluhy a základních hygienických návykůcze
dc.title.alternativeProposal for educational program for children with visual impairment of pre-school age focused on the development of autonomy, self-sufficient and basic hygiene habitseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64025
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the topics of independence, self-care and hygiene habits of visually impaired children of preschool age. The aim is to search for and analyse theoretical knowledge and subsequently create a proposal for educational program for kindergarten teachers who have a child with a visual impairment in their classroom. A qualitative method (observation, document analysis, interview) was chosen to meet the objectives. The thesis is divided into two parts, the theoretical and practical one. The first chapter of the theoretical part deals with the concept of visual impairment, the most common visual defects in children, the development of the child and the child care possibilities regarding visually impaired children. In the second chapter, preschool education is specified in more detail, including legislative and curricular documents. The third chapter deals with the theoretical basis for the practical part of the work, namely independence, self-care and hygiene habits of children with visual impairment. The practical part consists of a proposal for educational program which is divided into three areas: hygiene habits and skills, habits and skills associated with dressing and undressing and habits and skills associated with dining. Each of them has several subchapters, which include a list of activities that can be implemented by kindergarten teachers during the education of a visually impaired child.eng
dc.date.accepted2022-08-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMalinovská, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam