Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGarabiková Pártlová, Margareta
dc.contributor.authorPikuliak, Marian
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:11Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:11Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46661
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá školskou reformou mezi roky 1928 až 1939. Cílem práce je komparace pedagogických koncepcí dvou předních pedagogických inovátorů Československa, Václava Příhody a Otokara Chlupa. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce nastíní situaci v československém školství v letech 1918 až 1939 a co předcházelo této situaci. Uvádí také stručný popis myšlenek, nápadů a koncepcí, které reformní návrh z roku 1928 ovlivnily. Dále popíše úlohu Václava Příhody a Otokara Chlupa, učitelských spolků, dobového kontextu a dalších faktorů, které ovlivnily zavádění reformy. V praktické části práce pracoval autor hlavně s primárními prameny a s odbornou literaturou, jejichž výpovědní hodnotu využil k zodpovězení stanovených výzkumných otázek, které porovnávají pedagogickou práci Václava Příhody a Otokara Chlupa, nebo se snaží popsat základy, ze kterých ve svých pracích vycházeli.cze
dc.format82 str.
dc.format82 str.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectškolská reforma 1928cze
dc.subjectVáclav Příhodacze
dc.subjectOtokar Chlupcze
dc.subjectčeskoslovenské školstvícze
dc.subjectreformy ve školstvímcze
dc.subjectkomparacecze
dc.subjectvzdělávací přístupycze
dc.subjectschool reform of 1928eng
dc.subjectVáclav Příhodaeng
dc.subjectOtokar Chlupeng
dc.subjectthe education system in Czechoslovakiaeng
dc.subjectreforms of the education systemeng
dc.subjectcomparisoneng
dc.subjecteducational approacheseng
dc.titlePorovnání koncepce vzdělávání Otokara Chlupa a Václava Příhody a jejich využití ve státem organizovaném školství mezi roky 1928 až 1939.cze
dc.title.alternativeComparison of conceptions of education according to Otokar Chlup and Václav Příhoda and their use in state-organized education system in 1928 to 1939.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64208
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor thesis is to describe the school reform of 1928 - 1939. The main goal is to compare theoretical pedagogical approaches in creating the school reform of two leading Czechoslovakian reformists and innovators in education, Václav Příhoda and Otokar Chlup. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part of the work outlines the situation in the Czechoslovak education system from 1928 to 1939 and describes what preceded this situation. It provides a brief description of the thoughts, ideas, and concepts that the reform of the 1928 proposal reflects. It also describes the role of Václav Příhoda and Otokar Chlup, teachers' associations, the context of the time and other factors that influenced the implementation of the school reform. The author worked with primary sources and scholarly literature in the practical part of the work. With informative value acquired from these sources, the author answers appointed research questions that directly compare the pedagogical work of Václav Příhoda and Otokar Chlup or tries to describe the basics on which they based their work.eng
dc.date.accepted2022-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJu-Hucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam