dc.contributor.advisor | Waldaufová, Petra | |
dc.contributor.author | Hüttnerová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:55:15Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:55:15Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46673 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj jazykových dovedností pomocí příběhů z kostek za využití pohádky. Cílem práce je charakterizovat pohádku jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte v oblasti čtenářské pregramotnosti a rozvoje jazykových dovedností u předškolních dětí.
Teoretická část se zabývá čtenářskou pregramotností a čtenářskými strategiemi. Charakterizuje současné pojetí předškolního vzdělávání a vývojové zvláštnosti předškolního dítěte, s ohledem na rozvoj jazykových dovedností a čtenářské pregramotnosti. V praktické části byl vytvořen program postavený na četbě na pokračování, který rozvíjel u dětí čtenářskou pregramotnost pomocí čtenářských strategií. S dětmi byly vytvářeny příběhy z kostek, a tím se rozvíjely jejich jazykové dovednosti. V průběhu realizace činností byly využity metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Čtenářské aktivity, které podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázaly jako správné. Děti si rozšířily slovní zásobu, a zdokonalily si vyjadřovací dovednosti. | cze |
dc.format | 69 s. (94 004 znaků) | |
dc.format | 69 s. (94 004 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Čtenářská pregramotnost | cze |
dc.subject | pohádka | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | jazykové dovednosti | cze |
dc.subject | Literacy | eng |
dc.subject | fairy tale | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | preschool | eng |
dc.subject | language skills | eng |
dc.title | Práce s pohádkovou knihou v mateřské škole. | cze |
dc.title.alternative | Working with a fairy tale book in kindergarten. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64778 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor's thesis focuses on the development of language skills through the use of stories made of cubes using fairy tales. The aim of the thesis is to characterize the fairy tale as a means of developing the child's personality in the area of preliteracy and language skills development in preschool children.
The theoretical part deals with preliteracy and reading strategies. It characterizes the current conception of preschool education and the developmental peculiarities of the preschool child with regard to the development of language skills and reading preliteracy. In the practical part, a program based on reading continuation was designed to develop children's reading preliteracy using reading strategies. Stories were created with the children using blocks, thus developing their language skills. Observation, interview and analysis of educational materials were used during the implementation of the activities. Reading activities that promote children's interest in books and related activities proved to be appropriate. The children expanded their vocabulary, and improved their expressive skills. | eng |
dc.date.accepted | 2022-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Janoušková, Monika | |