Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWaldaufová, Petra
dc.contributor.authorHüttnerová, Šárka
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:15Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:15Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46673
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na rozvoj jazykových dovedností pomocí příběhů z kostek za využití pohádky. Cílem práce je charakterizovat pohádku jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte v oblasti čtenářské pregramotnosti a rozvoje jazykových dovedností u předškolních dětí. Teoretická část se zabývá čtenářskou pregramotností a čtenářskými strategiemi. Charakterizuje současné pojetí předškolního vzdělávání a vývojové zvláštnosti předškolního dítěte, s ohledem na rozvoj jazykových dovedností a čtenářské pregramotnosti. V praktické části byl vytvořen program postavený na četbě na pokračování, který rozvíjel u dětí čtenářskou pregramotnost pomocí čtenářských strategií. S dětmi byly vytvářeny příběhy z kostek, a tím se rozvíjely jejich jazykové dovednosti. V průběhu realizace činností byly využity metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Čtenářské aktivity, které podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázaly jako správné. Děti si rozšířily slovní zásobu, a zdokonalily si vyjadřovací dovednosti.cze
dc.format69 s. (94 004 znaků)
dc.format69 s. (94 004 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectČtenářská pregramotnostcze
dc.subjectpohádkacze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectjazykové dovednosticze
dc.subjectLiteracyeng
dc.subjectfairy taleeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectpreschooleng
dc.subjectlanguage skillseng
dc.titlePráce s pohádkovou knihou v mateřské škole.cze
dc.title.alternativeWorking with a fairy tale book in kindergarten.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64778
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis focuses on the development of language skills through the use of stories made of cubes using fairy tales. The aim of the thesis is to characterize the fairy tale as a means of developing the child's personality in the area of preliteracy and language skills development in preschool children. The theoretical part deals with preliteracy and reading strategies. It characterizes the current conception of preschool education and the developmental peculiarities of the preschool child with regard to the development of language skills and reading preliteracy. In the practical part, a program based on reading continuation was designed to develop children's reading preliteracy using reading strategies. Stories were created with the children using blocks, thus developing their language skills. Observation, interview and analysis of educational materials were used during the implementation of the activities. Reading activities that promote children's interest in books and related activities proved to be appropriate. The children expanded their vocabulary, and improved their expressive skills.eng
dc.date.accepted2022-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJanoušková, Monika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam