dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Linhartová, Angelika | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:55:16Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:55:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-03-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46676 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na učitelku mateřské školy očima dětí. Teoretická část se člení do čtyř hlavních kapitol, kde je pozornost věnována osobnosti předškolního pedagoga. Zahrnuje temperamentové typologie či dovednosti spojené s vykonáváním profese učitelky, dále vývojové etapy dospělosti či výchovné působení učitelů. Práce obsahuje téma partnerské, efektivní komunikace a její techniky. Praktická část tvoří výsledky rozhovorů vedené s dětmi v posledním roce před nástupem do základní školy. Rozhovory jsou doplněny kresbou dětí. Na základní škole je podle dětí oproti mateřské škole paní učitelka přísnější, omezuje jejich volnost. Důraz na dodržování pravidel je připisován i učitelkám v mateřské škole, avšak ne v takové míře. Z výsledků dále vyplývá, že si děti představují mít paní učitelku především hodnou, veselou, co jim dokáže
pomoci. Děti dále uvádí, že by měla mít určité výtvarné, sportovní a hudební dovednosti. | cze |
dc.format | 51 s. (73 093 znaků) | |
dc.format | 51 s. (73 093 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předškolní pedagog | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | vlastnosti | cze |
dc.subject | děti | cze |
dc.subject | preschool teacher | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | characteristics | eng |
dc.subject | children | eng |
dc.title | Učitelka mateřské školy očima dětí | cze |
dc.title.alternative | The kindergartner teacher through children's eyes | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64782 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis is focusing on the kindergarten teacher through the eyes of children. The theoretical part is divided into four main chapters and the emphasis is on the personality of the preschool teacher. It includes temperamental typologies or skills associated with the practice of the teaching profession. Furthermore, the developmental stages of adulthood or the educational activities of teachers. The thesis contains the topic of partnership, effective communication, and its techniques. The practical part consists of the results of interviews conducted with children in their last
year of preschool. The interviews are accompanied by children's drawings. According to children, in primary school, compared to kindergarten, the teacher is stricter in order to maintain discipline, and more restricting towards their freedom. However, the emphasis on compliance with the rules is also attributed to kindergarten teachers, but not to such an extent. The outcome of the interviews also shows that the children would like their teacher to be kind, cheerful and helpful. Children further state that their teacher should
have certain artistic, sports and musical skills. | eng |
dc.date.accepted | 2022-09-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Waldaufová, Petra | |