dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Dvořáková, Marie | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:55:20Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:55:20Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46683 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se soustředí na problematiku všímavosti v prostředí mateřské školy. Teoretická část se věnuje stručnému vymezením pojmu všímavost a jeho souvislostem (pozornosti, regulaci emocí, postojům a rušivým faktorům). Dále kapitola obsahuje rozsáhlou část, jež se zaměřuje na všímavost a její rozvoj u dětí.
Součástí praktické části je akční výzkum uskutečněný v závislosti na připraveném tematickém celku, jenž se věnuje rozvíjení všímavosti u dětí, a to postupně od vnější
k vnitřní. Obsahuje záznam výsledků tematického celku a část s reakcemi dětí na opakující se cvičení. Dále se věnuje zodpovězení výzkumných otázek a připomínkám či doplnění pro využití tematického celku. V příloze jsou pak uvedeny fotografie z realizace tematického celku. | cze |
dc.format | 53 s. (70 095), 3 s. příloh | |
dc.format | 53 s. (70 095), 3 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | všímavost | cze |
dc.subject | pozornost | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | emoce | cze |
dc.subject | Mindfulness | eng |
dc.subject | attention | eng |
dc.subject | pre-school age | eng |
dc.subject | emotion | eng |
dc.title | Koncept všímavosti v prostředí MŠ | cze |
dc.title.alternative | The Concept of Mindfulness in a Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64971 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis focuses on an issue of mindfulness in kindergarten environment. The theoretical part is devoted to a concise definition of a concept of mindfulness and its continuity (attention, emotions regulation, approaches and disruptive factors). Furthermore, the chapter contains an extensive part focused on children´s mindfulness and its development.
The practical part contains an action research implemented depending on a prepared thematic unit that is devoted to children´s mindfulness development, specifically from the inner to outer one. It contains a record of the thematic unit results and a part with children´s reaction repeating exercises. Furthermore, it is devoted to answering research questions and observations or comments for the thematic unit usage. The supplement contains some photos from the thematic unit implementation. | eng |
dc.date.accepted | 2022-09-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Krninský, Luboš | |