Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMalinovská, Olga
dc.contributor.authorKocmanová, Anna
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:21Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:21Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46686
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dětí předškolního věku s mozkovou obrnou v různých edukačních prostředích. Těmi jsou mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu a denní stacionář. Cílem je zjistit, jak moc výběr předškolního zařízení ovlivňuje dvě děti se stejnou diagnózou ve vývoji a sociálních schopnostech. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část popisuje mozkovou obrnu včetně její etiopatogeneze, diagnostiky, léčby a specifických projevů, jež jsou u dětí s mozkovou obrnou typické. Dále objasňuje systém předškolního vzdělávání v Česku a varianty pro děti s mozkovou obrnou. Praktická část se zabývá charakteristikou předškolních vzdělávacích zařízení a podrobnými anamnestickými údaji. Realizována je kvalitativním výzkumem, formou dvou případových studií. Pro sběr dat jsou použity polostrukturované rozhovory s rodiči a pedagogickými pracovníky, zúčastněná pozorování dětí a analýzy dokumentů. Získaná data z rozhovorů jsou zpracována obsahovou analýzou.cze
dc.format67 s. (107 001 znaků)
dc.format67 s. (107 001 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmozková obrnacze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectspeciální vzdělávací potřebycze
dc.subjectzdravotní postiženícze
dc.subjecttělesné postiženícze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectcerebral palsyeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectspecial educational needseng
dc.subjectdisabilityeng
dc.subjectphysical disabilityeng
dc.subjectpre-school ageeng
dc.subjectnursery schooleng
dc.titleVzdělávání dětí předškolního věku s mozkovou obrnoucze
dc.title.alternativeEducation of Preschool Children with Cerebral Palsyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64997
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on the education of preschool children with cerebral palsy in different educational settings. These are a mainstream nursery school and a day care centre. The essential aim is to find out, how much the choice of pre-school setting affects two children with the same diagnosis in their development and social skills. The work consists of two parts. The theoretical part describes cerebral palsy including its etiopathogenesis, diagnosis, treatment, and specific manifestations, that are typical for children with cerebral palsy. It also explains the system of preschool education in Czechia and options for children with cerebral palsy. The practical part deals with the characteristics of pre-school educational institutions and detailed anamnestic data. It is implemented by qualitative research, in the form of two case studies. Semi-structured interviews with parents and teaching staff, participant observation of children and document analysis are used for data collection. The data obtained from the interviews are processed through content analysis.eng
dc.date.accepted2022-08-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavlisová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam