dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Činátlová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:55:23Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:55:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46690 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem mé bakalářské práce je využití dialogu ve výchově - nástrojem k tomuto se stal filozofický dialog, tak jak je používán ve Filozofii pro děti. V teoretické části práce je přiblížený koncept Filosofie pro děti, včetně některých děl švýcarské autorky Evy Zöller Morf. Tento přístup je doplněn vývojovými charakteristikami předškolního věku a možnosti podpory rozvoje morálního usuzování a emočních kompetencí, k nimž může P4C přispět. Praktická část shrnuje akční výzkum realizovaný v jedné MŠ. Obsahuje záznam pěti setkání, v nichž výchozím bodem byla četba knih a společné přemýšlení nad tématy jejich příběhů. Děti se v průběhu naučily uvědomovat si různé nejasnosti a vyslovovat je nahlas, zároveň také byly později schopné si navzájem odpovídat, společně přemýšlet a posouvat diskuze dál. Během rozhovorů si naslouchaly a věcně nebo méně věcně se vyjadřovaly k tématu. | cze |
dc.format | 56 s. (72 096 znaků) | |
dc.format | 56 s. (72 096 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | filozofie pro děti | cze |
dc.subject | P4C | cze |
dc.subject | filozofický dialog | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | philosophy for children | eng |
dc.subject | P4C | eng |
dc.subject | philosophical dialogue | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.title | Dialog jako cesta k rozvoji osobnosti dítěte | cze |
dc.title.alternative | Dialogue as a way to develop a child's personality | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 65172 | |
dc.description.abstract-translated | The main theme of my bachelor thesis is the use of dialogue in education - the tool for this is philosophical dialogue as used in Philosophy for Children. In the theoretical part of the thesis, the concept of Philosophy for Children is introduced, including some works by the Swiss author Eva Zöller Morf. This approach is complemented by the developmental characteristics of the preschool years and the possibility of supporting the development of moral reasoning and emotional competences to which P4C can contribute. The practical part summarises action research carried out in one kindergarten. It contains a record of five meetings in which the starting point was reading books and reflecting together on the themes of their stories. In the process, the children learned to become aware of various ambiguities and to voice them aloud, while also being able to respond to each other later, to think together and to move the discussions forward. During the conversations they listened to each other and commented factually or less factually on the topic. | eng |
dc.date.accepted | 2022-09-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Laibrt, Lukáš | |