Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorČinátlová, Martina
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:23Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:23Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46690
dc.description.abstractHlavním tématem mé bakalářské práce je využití dialogu ve výchově - nástrojem k tomuto se stal filozofický dialog, tak jak je používán ve Filozofii pro děti. V teoretické části práce je přiblížený koncept Filosofie pro děti, včetně některých děl švýcarské autorky Evy Zöller Morf. Tento přístup je doplněn vývojovými charakteristikami předškolního věku a možnosti podpory rozvoje morálního usuzování a emočních kompetencí, k nimž může P4C přispět. Praktická část shrnuje akční výzkum realizovaný v jedné MŠ. Obsahuje záznam pěti setkání, v nichž výchozím bodem byla četba knih a společné přemýšlení nad tématy jejich příběhů. Děti se v průběhu naučily uvědomovat si různé nejasnosti a vyslovovat je nahlas, zároveň také byly později schopné si navzájem odpovídat, společně přemýšlet a posouvat diskuze dál. Během rozhovorů si naslouchaly a věcně nebo méně věcně se vyjadřovaly k tématu.cze
dc.format56 s. (72 096 znaků)
dc.format56 s. (72 096 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfilozofie pro děticze
dc.subjectP4Ccze
dc.subjectfilozofický dialogcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectphilosophy for childreneng
dc.subjectP4Ceng
dc.subjectphilosophical dialogueeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.titleDialog jako cesta k rozvoji osobnosti dítětecze
dc.title.alternativeDialogue as a way to develop a child's personalityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag65172
dc.description.abstract-translatedThe main theme of my bachelor thesis is the use of dialogue in education - the tool for this is philosophical dialogue as used in Philosophy for Children. In the theoretical part of the thesis, the concept of Philosophy for Children is introduced, including some works by the Swiss author Eva Zöller Morf. This approach is complemented by the developmental characteristics of the preschool years and the possibility of supporting the development of moral reasoning and emotional competences to which P4C can contribute. The practical part summarises action research carried out in one kindergarten. It contains a record of five meetings in which the starting point was reading books and reflecting together on the themes of their stories. In the process, the children learned to become aware of various ambiguities and to voice them aloud, while also being able to respond to each other later, to think together and to move the discussions forward. During the conversations they listened to each other and commented factually or less factually on the topic.eng
dc.date.accepted2022-09-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLaibrt, Lukáš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam