dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Pospěchová, Radka | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:55:46Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:55:46Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46731 | |
dc.description.abstract | Tématem této bakalářské práce jsou artikulační cvičení v MŠ. Cílem je vytvořit vzdělávací program artikulačních cvičení, který bude odpovídat specifikům předškolního vzdělávání. Teoretická část vymezuje pojem artikulace, její vývoj do konce předškolního věku, faktory ovlivňující tento vývoj a prevence narušení artikulace. Dále obsahuje metody vzdělávání a způsoby zařazení samotných artikulačních cvičení do edukačního procesu v mateřské škole. Obsahem praktické části jsou vhodně motivované náměty na artikulační cvičení, popis jejich realizace a evaluace. Tyto činnosti jsou zasazeny do běžného programu v mateřských školách, v rámci tématu ZIMA, a zpracovány hravou formou pomocí různých druhů aktivit. Tento vzdělávací program je ověřený v praxi v mateřské škole a to s dětmi ve věku 5-7 let. Pro vyhodnocení byly použity metody zúčastněného pozorování a analýza videozáznamů. | cze |
dc.format | 65 | |
dc.format | 65 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | artikulace | cze |
dc.subject | logopedická prevence | cze |
dc.subject | artikulační cvičení | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | articulation | eng |
dc.subject | logopedic prevention | eng |
dc.subject | articulation exercises | eng |
dc.subject | pre-school education | eng |
dc.title | Artikulační cvičení v MŠ | cze |
dc.title.alternative | Articulation and oral exercises in Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 65692 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is on the topic of articulation exercises at nursery school. The aim is to create an articulation exercise education programme that meets the specifics of pre-schooleducation. The theoretical part defines the term articulation, its development until the end of pre-school age, factors that affect its development and means of preventing the disruption of articulation. It also outlines education methods and ways of incorporating articulation exercises into the education process at nursery school. The practical part contains suitably motivated topics for articulation exercises, and a description of how they are implemented and evaluated. These activities are incorporated into the normal nursery school programme, as part of the WINTER theme, and are designed as a form of play using various types of activities. This education programme has been verified in practice at anursery school with children aged 57. It was evaluated using the participated observation method and analysis of video records. | eng |
dc.date.accepted | 2022-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Habrdová, Kateřina | |