Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.contributor.authorPospěchová, Radka
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:46Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:46Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46731
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce jsou artikulační cvičení v MŠ. Cílem je vytvořit vzdělávací program artikulačních cvičení, který bude odpovídat specifikům předškolního vzdělávání. Teoretická část vymezuje pojem artikulace, její vývoj do konce předškolního věku, faktory ovlivňující tento vývoj a prevence narušení artikulace. Dále obsahuje metody vzdělávání a způsoby zařazení samotných artikulačních cvičení do edukačního procesu v mateřské škole. Obsahem praktické části jsou vhodně motivované náměty na artikulační cvičení, popis jejich realizace a evaluace. Tyto činnosti jsou zasazeny do běžného programu v mateřských školách, v rámci tématu ZIMA, a zpracovány hravou formou pomocí různých druhů aktivit. Tento vzdělávací program je ověřený v praxi v mateřské škole a to s dětmi ve věku 5-7 let. Pro vyhodnocení byly použity metody zúčastněného pozorování a analýza videozáznamů.cze
dc.format65
dc.format65
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectartikulacecze
dc.subjectlogopedická prevencecze
dc.subjectartikulační cvičenícze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectarticulationeng
dc.subjectlogopedic preventioneng
dc.subjectarticulation exerciseseng
dc.subjectpre-school educationeng
dc.titleArtikulační cvičení v MŠcze
dc.title.alternativeArticulation and oral exercises in Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag65692
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is on the topic of articulation exercises at nursery school. The aim is to create an articulation exercise education programme that meets the specifics of pre-schooleducation. The theoretical part defines the term articulation, its development until the end of pre-school age, factors that affect its development and means of preventing the disruption of articulation. It also outlines education methods and ways of incorporating articulation exercises into the education process at nursery school. The practical part contains suitably motivated topics for articulation exercises, and a description of how they are implemented and evaluated. These activities are incorporated into the normal nursery school programme, as part of the WINTER theme, and are designed as a form of play using various types of activities. This education programme has been verified in practice at anursery school with children aged 57. It was evaluated using the participated observation method and analysis of video records.eng
dc.date.accepted2022-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHabrdová, Kateřina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam