Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.contributor.authorMachovcová, Kateřina
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:52Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:52Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46741
dc.description.abstractBakalářská práce má přispět k vyzkoušení méně tradičních způsobů spolupráce s rodiči v mateřské škole a k ulehčení adaptace nejmladších dětí v mateřské škole. Cílem práce je připravit v prostředí mateřské školy čtyři setkání třídních pedagogů, dětí a jejich rodičů. Primární cíl těchto setkání se týká upevnění vztahů mezi všemi zúčastněnými při společném aktivním prožití času, podpory adaptace dětí a možnosti rodičů blíže nahlédnout do způsobu vzdělávání v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na vývojovou charakteristiku dítěte v období staršího batolecího a mladšího předškolního věku (od 2 do 4 let), význam rodiny pro dítě a vstup do mateřské školy a adaptaci na její prostředí, význam osobnosti učitelky v procesu adaptace, význam mateřské školy v rozvoji dítěte, spolupráci s rodiči a vhodné metody a formy vzdělávání nejmladších dětí včetně využití knihy a prožitkového učení. V rámci praktické části je zpracován program společných setkání, který byl realizován v mateřské škole a evaluován. V evaluaci je využita metoda pozorování a rozhovor s dětmi a rodiči.cze
dc.format65 s, obrázkové přílohy 6s
dc.format65 s, obrázkové přílohy 6s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpolupráce s rodiči; adaptace; mladší předškolní věk; čtenářská pregramotnost; mateřská školacze
dc.subjectCooperation with parents; adaptation; younger; preschool age; literacy; kindergarteneng
dc.titleRodiče v mateřské školecze
dc.title.alternativeParents in Kindergarteneng
dc.title.alternativeRodiče v mateřské školecze
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag66417
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is intended to contribute to trying out less traditional ways of cooperation with parents in kindergarten and to facilitate the adaptation of the youngest children in kindergarten. The aim of the thesis is to prepare four meetings of class teachers, children and their parents in a kindergarten setting. The primary aim of these meetings is to strengthen the relationships between all those involved in spending active time together, to support the children's adaptation and to give parents a closer insight into the way they learn in kindergarten. The theoretical part focuses on the developmental characteristics of the child in the older toddler and younger pre- school years (from 2 to 4 years), the importance of the family for the child and the entry into kindergarten and adaptation to the kindergarten environment, the importance of the teacher's personality in the adaptation process, the importance of the kindergarten in the child's development, cooperation with parents and appropriate methods and forms of education for the youngest children, including the use of books and experiential learning. In the practical part, a programme of joint meetings is developed, which was implemented in the kindergarten and evaluated. The evaluation uses the method of observation and interview with children and parents.eng
dc.date.accepted2022-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSvobodová, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam