Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVaněčková, Olga
dc.contributor.authorTekin, Nela
dc.date.accessioned2025-03-06T08:56:02Z
dc.date.available2025-03-06T08:56:02Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46755
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá Interkulturními vztahy a jejich pohledy na výchovu dětí. Teoretická část definuje pojmy kultura, interkulturní partnerství a rodinu a výchovu. Ke zpracování bakalářské práce byl využit kvalitativní typ výzkumu. Pro kvalitativní výzkumné šetření byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru, který byl nadále zpracován do případových studií neboli kazuistik. Výzkumný soubor tvořily čtyři interkulturní rodiny, které spolu žijí ve vzájemném partnerství alespoň jeden rok a vychovávají spolu alespoň jedno dítě. Na základě výsledků bylo zjištěno, že se v rodinách vyskytují rozdílné pohledy na výchovu dětí, dále bylo zjištěno, že nejčastějším úskalím interkulturního vztahu je jazyková bariéra. Jako pozitiva byla nejvíce označováno bilingvnost u dětí, vzájemné obohacení kultury druhého partnera a vzájemná komunikace.cze
dc.format51 s. (87 193)
dc.format51 s. (87 193)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinterkulturní výchovacze
dc.subjectinterkulturní manželstvícze
dc.subjectrodičovstvícze
dc.subjectvýchovný stylcze
dc.subjectintercultural upbringingeng
dc.subjectintercultural marriageeng
dc.subjectparenthoodeng
dc.subjectupbringing styleeng
dc.titleInterkulturní vztahy a jejich rozdílné pohledy na výchovu dětícze
dc.title.alternativeIntercultural relationships and their different views on upbringing of childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag69490
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis deals with intercultural relationships and their perspectives on child rearing. The theoretical part defines the concepts of culture, intercultural partnership and family and upbringing. A qualitative type of research was used to process the bachelor's thesis. A method of questioning, a semi-structured interview technique that continued to be processed into case studies, or case reports, was used for the qualitative research investigation. The research set consisted of four intercultural families living together in partnership for at least one year and raising at least one child together. Based on the results, it was found that there are different perspectives on child-rearing in families, and it was also found that the most common challenge stemming from the intercultural relationship is the language barrier. Bilingualism in children, mutual enrichment of the culture of the other partner and mutual communication were the most identified positives.eng
dc.date.accepted2022-08-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeUrbanová, Vlastimila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam