Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrninská, Růžena
dc.contributor.authorPouchová, Lenka
dc.date.accessioned2021-11-25T06:36:00Z
dc.date.available2021-11-25T06:36:00Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-09-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6928
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá specifikací a porovnáním kulturních dimenzí ve vybraných podnicích působících v různých místech globálního společenství. Hlavním zaměřením je nalezení odpovědi na otázku, jak podniková kultura a její dimenze ovlivňují posun podniku ke znalostní ekonomice. Identifikace kulturních dimenzí byla realizována pomocí kvantitativního výzkumu VSM 94 u dvou německých mateřských společností a jejich poboček z České republiky, Indie, Japonska a USA. Výzkum u jedné české pobočky byl rozšířen o kvalitativní výzkum pomocí TBSD. Následně byly zjištěné kulturní dimenze zkoumaných podniků porovnány s žádoucími kulturními dimenzemi znalostního podniku. Výsledky ukazují, že znalostní ekonomice odpovídají kulturní dimenze malý mocenský odstup a feminita, v přechodové zóně se nachází dlouhodobá orientace. Nejdelší cesta ke znalostní ekonomice se ukázala u kolektivismu a přijímání nejistoty. Zde se naskýtá největší prostor pro formování podnikové kultury žádoucím směrem a řízení lidských zdrojů spojené se vstupem do znalostní ekonomiky v plném rozsahu. Na základě výsledků analýzy zjištěných kulturních dimenzí, sdílených hodnot, síly podnikové kultury, vlivu kultury mateřské společnosti a vlivu národní kultury byly formulovány návrhy s cílem přiblížit zkoumané podniky ideálnímu stavu znalostnímu podniku, a tím docílit vyšší konkurenceschopnosti a dlouhodobé perspektivy v multikulturním globálním prostředí.cze
dc.format182
dc.format182
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpodniková kulturacze
dc.subjectřízení lidských zdrojůcze
dc.subjectcorporate cultureeng
dc.subjecthuman resource managementeng
dc.titlePodniková kultura a její význam v multikulturním globálním prostředícze
dc.title.alternativeCorporate culture and its importance in multicultural global environmenteng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag18355
dc.description.abstract-translatedThe doctoral thesis deals with the topic of specification and comparison of cultural dimensions of companies from different places of global community. Main focus is to answer a question, how the corporate culture and its cultural dimensions influence a shift of a company towards a knowledge-based economy. The identification of cultural dimensions was realized through the quantitative research VSM 94 in two German parent companies and their subsidiaries from the Czech Republic, India, Japan and USA. In case of one Czech subsidiary the research was extended with the qualitative research TCSD. Subsequently the identified cultural dimensions were compared with the desirable cultural dimensions of knowledge-based company. The results show that only cultural dimensions of low power distance and feminity correspond to the knowledge-based economy, long-term orientation is in the transition phase. The longest way to the knowledge-based economy was revealed by collectivism and uncertainty acceptance. Here can be found the greatest potential for corporate culture forming and human resources management. Based on the analysis of cultural dimensions, shared values, strength of corporate culture, cultural influence of parent company and impact of national culture were expressed proposals to shift the examined companies to the ideal state - knowledge-based company.eng
dc.date.accepted2014-11-14
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam