Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNovotný, Miroslav
dc.contributor.authorPichlíková, Kristýna
dc.date.accessioned2021-11-25T12:36:28Z
dc.date.available2021-11-25T12:36:28Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7522
dc.description.abstractNáplní této diplomové práce je vývoj píseckého gymnázia v letech 1778-1850. Práce vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených ve Státním okresním archivu v Písku. První část práce se zabývá stručnými dějinami města Písku, hlavní důraz je přitom kladen na vznik gymnázia. Nejsou zde opomenuty ani ostatní střední školy, které vznikly v Písku v devatenáctém století. Hlavní část práce je zaměřena na samotné písecké gymnázium, přičemž veškeré poznatky jsou dávány do kontextu dějin vzdělanosti a samotného města. Analýza školy je především zaměřena na studenty. Zaznamenává nejen jejich počet, ale také prospěch a dobu jejich studia. Není opomenut ani jejich teritoriální a sociální původ, který je zkoumán z hlediska zaměstnání otců. Závěrečná část diplomové práce se věnuje učitelskému sboru.cze
dc.format76 s., 24 s. obr. příloh
dc.format76 s., 24 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPísekcze
dc.subjectškolstvícze
dc.subjectgymnáziumcze
dc.subject19. stoletícze
dc.subjectPísekeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectgrammer schooleng
dc.subject19th centuryeng
dc.titlePísecké gymnázium v letech 1778-1850cze
dc.title.alternativeGrammer school in Písek during the years 1778-1850eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6744
dc.description.abstract-translatedThis thesis explores the development of the grammar school in Písek in years 1778-1850. It is based on a thorough study of specialized literature and archival resources in the Písek State District Archives. The first part of the thesis briefly introduces the history of the town and the circumstances of the local secondary schools establishment in the 18th and 19th centuries. The essential part focuses on the grammar school development in connexion with the culture of the town and education history. The most important data include the total number of students, their results, length of studies, territorial and social origin on the base of their fathers' employment. The final part of the thesis is devoted to the teaching staff.eng
dc.date.accepted2009-06-18
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineKulturní historiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programHistorické vědycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBezecný, Zdeněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam