dc.contributor.advisor | Novotný, Miroslav | |
dc.contributor.author | Pichlíková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T12:36:28Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T12:36:28Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7522 | |
dc.description.abstract | Náplní této diplomové práce je vývoj píseckého gymnázia v letech 1778-1850. Práce vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených ve Státním okresním archivu v Písku. První část práce se zabývá stručnými dějinami města Písku, hlavní důraz je přitom kladen na vznik gymnázia. Nejsou zde opomenuty ani ostatní střední školy, které vznikly v Písku v devatenáctém století. Hlavní část práce je zaměřena na samotné písecké gymnázium, přičemž veškeré poznatky jsou dávány do kontextu dějin vzdělanosti a samotného města.
Analýza školy je především zaměřena na studenty. Zaznamenává nejen jejich počet, ale také prospěch a dobu jejich studia. Není opomenut ani jejich teritoriální a sociální původ, který je zkoumán z hlediska zaměstnání otců. Závěrečná část diplomové práce se věnuje učitelskému sboru. | cze |
dc.format | 76 s., 24 s. obr. příloh | |
dc.format | 76 s., 24 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Písek | cze |
dc.subject | školství | cze |
dc.subject | gymnázium | cze |
dc.subject | 19. století | cze |
dc.subject | Písek | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | grammer school | eng |
dc.subject | 19th century | eng |
dc.title | Písecké gymnázium v letech 1778-1850 | cze |
dc.title.alternative | Grammer school in Písek during the years 1778-1850 | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6744 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis explores the development of the grammar school in Písek in years 1778-1850. It is based on a thorough study of specialized literature and archival resources in the Písek State District Archives. The first part of the thesis briefly introduces the history of the town and the circumstances of the local secondary schools establishment in the 18th and 19th centuries. The essential part focuses on the grammar school development in connexion with the culture of the town and education history.
The most important data include the total number of students, their results, length of studies, territorial and social origin on the base of their fathers' employment. The final part of the thesis is devoted to the teaching staff. | eng |
dc.date.accepted | 2009-06-18 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Kulturní historie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Historické vědy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bezecný, Zdeněk | |