Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorDadejík, Ondřejcze
dc.contributor.authorPaštéková, Michaelacze
dc.contributor.authorBrezňan, Petercze
dc.date.accessioned2021-03-04T17:56:03Z
dc.date.available2021-03-04T17:56:03Z
dc.date.issued2019cze
dc.identifier.isbn978-80-972624-2-6cze
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/753
dc.description.abstractTento článek sleduje dva cíle: Za prvé, načrtnout paradox, který spočívá ve zjevné, ale kontradiktorické přítomnosti dvou aspektu muzeí a galerií. Muzea i galerie jsou místy dvojí transformace. Muzea mění věci z živých částí jejich domácího prostředí na mrtvé pozůstatky. Nicméně, vystavují je též pohledu, dávají jim nový život povýšením a izolováním těch aspektů, které z nich činí objekty vizuálního zájmu. Druhým cílem tohoto článku je srovnání přístupu dvou autorů – Johna Deweyho a Theodora W. Adorna – kteří si tuto ambivalenci uvědomovali a hledali nereduktivní cestu jejího překonání.cze
dc.formatp. 189-198cze
dc.language.isoczecze
dc.publisherSlovenská asociácia pre estetikucze
dc.relation.ispartofUmenie, estetika, politikacze
dc.subjectmuzeální koncepce uměnícze
dc.subjectTheodor W. Adornocze
dc.subjectJohn Deweycze
dc.subjectMuseum Conception of Arteng
dc.subjectTheodor W. Adornoeng
dc.subjectJohn Deweyeng
dc.titleNa pohřebišti uměleckých děl: Dewey a Adorno o muzeální koncepci uměnícze
dc.title.alternativeIn the Graveyard of Works of Art: Dewey and Adorno on Museum Conception of Arteng
dc.typeConferenceObjectcze
dc.identifier.obd43886102cze
dc.description.abstract-translatedThis paper pursues two aims: First, to outline the paradox which consists in apparent, but contradictory presence of two aspects of museums and galleries. These are places of double transformation: Museums transform things from their being living parts of their habitats into dead remnants. Nevertheless, they also expose them to view, they are giving them a new life by heightening, isolating those aspects which make them objects of visual interest. Second aim of this paper is to compare the approaches of two authors – John Dewey and Theodor W. Adorno – who reflected on this ambivalence and tried to find non-reductive way out of it.eng
dc.peerreviewedyescze
dc.publicationstatuspostprintcze
dc.project.IDGA16-13208S/Proces a estetika: Explicitní a implikovaná estetika v procesuální filozofii Alfreda North Whiteheadacze
dc.eventUmenie, estetika, politika (24.10.2018 - 26.10.2018, Univerzitná knižnica v Bratislave)cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam