Na pohřebišti uměleckých děl: Dewey a Adorno o muzeální koncepci umění
Zobrazit/ otevřít
Datum
2019Autor
Dadejík, Ondřej
Paštéková, Michaela
Brezňan, Peter
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tento článek sleduje dva cíle: Za prvé, načrtnout paradox, který spočívá ve zjevné, ale kontradiktorické přítomnosti dvou aspektu muzeí a galerií. Muzea i galerie jsou místy dvojí transformace. Muzea mění věci z živých částí jejich domácího prostředí na mrtvé pozůstatky. Nicméně, vystavují je též pohledu, dávají jim nový život povýšením a izolováním těch aspektů, které z nich činí objekty vizuálního zájmu. Druhým cílem tohoto článku je srovnání přístupu dvou autorů – Johna Deweyho a Theodora W. Adorna – kteří si tuto ambivalenci uvědomovali a hledali nereduktivní cestu jejího překonání.