Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJunková, Bohumila
dc.contributor.authorHapková, Klára
dc.date.accessioned2021-11-25T14:12:16Z
dc.date.available2021-11-25T14:12:16Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-01-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/8137
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá využitím tzv. konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu. První kapitola teoretické části je věnována reklamě a jejím charakteristickým rysům. Druhá kapitola je zaměřena na teorii metafory a seznamuje čtenáře blíže s kognitivní lingvistikou a také s jedním z objektů jejího zájmu, konceptuální metaforou. V praktické části práce jsou pak prezentovány výsledky analýzy zaměřené na distribuci konceptuálních metafor v reklamních textech propagujících mimo jiné nápoje, potraviny, drogistické zboží, módu, automobily či finanční produkty.cze
dc.format87 s. (179 420 znaků)
dc.format87 s. (179 420 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectreklamacze
dc.subjectreklamní diskurzcze
dc.subjectkognitivní lingvistikacze
dc.subjectkonceptuální metaforacze
dc.subjectanalýza reklamních textůcze
dc.subjectadvertisingeng
dc.subjectadvertising discourseeng
dc.subjectcognitive linguisticseng
dc.subjectconceptual metaphoreng
dc.subjectanalysis of advertising textseng
dc.titleVyužití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzucze
dc.title.alternativeThe use of conceptual metaphors in Czech advertising discourseeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag22379
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with so-called conceptual metaphors' use in the Czech advertising discourse. The first section of the theoretical part is devoted to advertising and characteristic features of advertising. The second section concentrates on theory of metaphor and introduces readers to cognitive linguistics and one of its objects of interest, conceptual metaphor. In the practical part of the thesis are presented results of analysis concentrating on distribution of conceptual metaphors in advertising texts promoting among others drinks, food, dry goods, fashion, cars and financial products.eng
dc.date.accepted2013-02-07
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBohemistikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMaturová, Markéta
dc.description.defenceDiplomantka seznámila komisi s výsledky své diplomové práce a zodpověděla všechny otázky, které jí byly položeny.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam